• Millans hustru

skateboard till blivande sjuåring...

Dottern har hett hett önskat en skateboard sedan hon skulle fylla sex år. nu ska hon fylla sju o skolan har precis annonserat att de ska ha skateboardskola för de som vill, från förskoleklasserna. dottern blev så lycklig o vi sa att vi skulel fundera. nu har vi bestämt oss för att det får bli en födelsedagspresent. men jag är så himla rädd att hon ska göra sig ordentligt illa. vi ska köpa hjälm o skydd förstås. men undrar, har någon erfarenhet av skateboardåkning? någon som kan lugna mig lite? något jag kan tänka på att tipsa om osv?  vet ju absolut ingenting om detta!

• Svar på tråden skateboard till blivande sjuåring...
  • Ema86

hon kommer ju att slå sig .. det är så man lär sig :)

men se till att hjälmen alltid är på .. osch att hon får lov att ta det förstiktigt ibörjan tills hon lärt sig!

• Analoga

Dottern vill också ha en, eller rättare sagt rullskridskor; men vi tycker det är för tidigt. Hon fyller 7 om ett par v)

• hon mot strömmen

skador kan man få när som helst hur som helst. Om föräldrarna är oroliga så blir barnen det med. Köp en bra nybörjarskateboard och bra skydd. Nu åker inte mina barn skateboard men annan tokig sport.

Hon lär ramla och slå sig flera gånger innan vana och balans kommer. Det är bara vara där och säga typ hoppsan upp på skateboarden igen. Får de ont åker man till sjukhuset för en koll helt enkelt.

Var med och lyssna när hon är på skateboardskolan så lär ni er med.

Hoppa på tåget och håll ier Skrattande

• alvide

Köp en skateboard i en skateaffär eller i en välsorterad sportaffär. Inte en bräda från en leksaksaffär.
    Man måste inte köpa en proffsbräda men inte en "leksaksbräda" heller,

• mclo

Jag åkte skateboard och rollerblades när jag var mindre började när jag var 7 år och visst ramlade man men hade man skydden man ska ha som nybörjade så gjorde det inte ett dugg ont.

• Analoga

Jag tycker det känns som ett onödigt köp. De grannbarn som har rullskridskor åker väldigt sällan på dem. Dessutom nu när det är sommar och varmt så lär ju inte alla skydd som behövs locka särskilt mkt, så skrillerna kommer nog mest stå och damma gissar jag.

• alvide
    Analoga skrev 2011-05-13 15:20:00 följande:
    Jag tycker det känns som ett onödigt köp. De grannbarn som har rullskridskor åker väldigt sällan på dem. Dessutom nu när det är sommar och varmt så lär ju inte alla skydd som behövs locka särskilt mkt, så skrillerna kommer nog mest stå och damma gissar jag.
    Jag åkte varje dag i den åldern i flera år framöver. Hann förbruka många skateboards.
  • Zäta

Skateboard är ku!!

Min dotter är 4,5 och åker inlines. Det kanske inte går så snabbt, men hon övar!¨
    Hon har ramlat några få gånger, men aldrig slagit sig... skydden och hjälmen är alltid på

Skulle hon vilja ha en skateboard så skulle hon få det. De åker ju supersakta i börjn och sen när de kan så går det snabbare, men då har de redan tekniken. 

• Analoga
    alvide skrev 2011-05-13 15:24:12 följande:
    Jag åkte varje dag i den åldern i flera år framöver. Hann förbruka många skateboards.
    Ok; men det gör inte de barn jag sett som har brädor/skridskor.

Det är som förra året när dottern tjatade om en sparkcykel väldigt mkt, men sedan hon fick den så var det som att intresset svalnade för hon använder den inte mycket
  • hon mot strömmen
    Analoga skrev 2011-05-13 15:20:00 följande:
    Det är inte så stor kostnad för ett par rullskridskor gillar hon det inte är det bara sälja vidare.  Om jag ska jämföra kostnaden för mina barns intresse.
Svar på tråden skateboard till blivande sjuåring...