• Anonym

Halkade olyckligt i duschen, gravid i 10:e veckan! Hjälp! Är så orolig... :-(

Halkade nå fruktansvärt klantigt i duschen för ca tre timmar sedan. Och jäklar vad det högg till i magen, sen brände det ett tag och kändes varmt. Sen gick det över.... Och nu har det börjat göra ont i magen. Är så orolig att det kanske går åt helvete nu? Sist jag var gravid fick jag missfall så jag är rädd att det kommer bli lika nu?

Vad ska jag göra? Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Halkade olyckligt i duschen, gravid i 10:e veckan! Hjälp! Är så orolig... :-(
  • Freddie

tror nog inte att det är någon fara gumman, graviditeten ligger rätt säkert nu i början, Att du har ont kan vara att det gör ont i musklerna.

• Anonym (jm)

Åkt till gynakuten! Skaffa underlag i badkaret/dushen så att man inte kan ramla....

• pamilya

Bebis ligger bra skyddad i magen.

Jag hade "fylleben" hela graviditeten och ramlade mest hela tiden.

• Anonym
    Freddie skrev 2011-05-13 15:32:25 följande:
    tror nog inte att det är någon fara gumman, graviditeten ligger rätt säkert nu i början, Att du har ont kan vara att det gör ont i musklerna.
    Men det gör liksom ont i magen, jag tog ju emot mig med händerna... Och varken där eller i armana gör det ont.
  • Anonym
    Anonym (jm) skrev 2011-05-13 15:33:03 följande:
    Åkt till gynakuten! Skaffa underlag i badkaret/dushen så att man inte kan ramla....
    Kan man åka in dit? Vi har ju ca 6 mil dit... Och jag vet inte om man måste ringa och boka tid eller hur det funkar?
  • Anonym
    pamilya skrev 2011-05-13 15:34:01 följande:
    Bebis ligger bra skyddad i magen.

Jag hade "fylleben" hela graviditeten och ramlade mest hela tiden.
    Skönt att fler skriver så... Jag har ju läst något liknande jag med att bebisen är väldigt skyddad inne i magen. Men jag kan endå inte låta bli att oroa mig... Usch jag är så klantig!
  • Lilla humla
    Anonym skrev 2011-05-13 15:35:02 följande:
    Kan man åka in dit? Vi har ju ca 6 mil dit... Och jag vet inte om man måste ringa och boka tid eller hur det funkar?
    Du kanske kan ringa och fråga?
  • hon mot strömmen
    Anonym skrev 2011-05-13 15:35:02 följande:
    Ring dit och prata med de. det är olika på olika sjukhus
  • Carisma95
    Anonym skrev 2011-05-13 15:34:24 följande:
    Men det gör liksom ont i magen, jag tog ju emot mig med händerna... Och varken där eller i armana gör det ont.
    Du slog inte i magen alls?
    Det är säkert ingen fara. Själv halkade jag på parkeringen vid sonens dagis när jag var höggravid. Landade på rygg (som tur var) men MVC sa åt mig att hålla koll och känna efter för säkerhets skull, så jag kände sparkar varje dag närmsta tiden!

Nu är ju du bara i V.10, men som sagt, bebisen ligger bra skyddat. Är du ändå orolig kontakta GYN eller MVC.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
Svar på tråden Halkade olyckligt i duschen, gravid i 10:e veckan! Hjälp! Är så orolig... :-(