• underverket 06

Viking eller Kavat promenadskor? Vilka föredrar ni?

Har köpt ett par Viking promenad/gympaskor till min son på 2,5 år. Han hade Pax o Viking förra sommaren. Var nöjda med båda. Han har normalbreda fötter tror jag, Nu funderar jag iställer på att köpa Kavat promenadskor o lämna tillbaka Viking. Vilka föredrar ni? Är Viking o Kavat lika bra vad gäller kvalitet? Har fått för mig att Kavat är bättre kvalitet. Sonen hade Viking Goretex kängor i vintras o de var jättebra. Han hade Kavat Sandaler förra sommaren, men har aldrig haft Kavat promenadskor?

• Svar på tråden Viking eller Kavat promenadskor? Vilka föredrar ni?
  • Busbellan

Viking har jag aldrig testat mer än i vinterskor så de kan jag inte uttala mig om.
    Kavat är jag inte särskilt förtjust i men det kanske beror på att de inte har suttit särskilt bra på mina barns fötter.
    Har du tittat på superfit?

Mamma till Nora, August och Ella
  • underverket 06

Tror superfit är för smala för min son. När vi provade vinterskor i barnskospecilisten, där de är jättebra på skor, sade de att Superfit var för smala för min sons fötter.

• Jenny26

Kavat

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • WimZy

Viking är bäst till min sons fötter. :)

• stor grön drake

kavat passar bäst på barn med höga vrister (dvs knubbiga fötter), kvalitetsmässigt tycker jag att de är underbara, men kan inte gämföra med viking då de enda som passar min knubbfotade son är kavat och finska märket tepsut

• alvide

Gillar både Kavat och Viking.
    Men vilka som är bäst är ju svårt och avgöra eftersom de båda märkerna har olika modeller och passar till olika ändåmål. Vissa modeller passar bättre i varmt klimat, vissa i lite blötare klimat, vissa tål mer slitage mm.
    De Kavat mina barn har haft har varit i skinn och varit väldigt stryktåliga och stått emot vatten väldigt bra men de skulle vara för varma under sommaren. Då har jag föredragit Viking som de oxå har men de är inte riktigt lika slittåliga och blir väldigt skitiga fort men bättre än många andra märken i slitage.

• daimstrut

Hej! Min dotter har höga ganska breda fötter. Både Viking och Kavat har passat bra och varit bra kvalitetsmässigt, det är de märkena vi har kört med här hemma hittillsSkrattande

Svar på tråden Viking eller Kavat promenadskor? Vilka föredrar ni?