• Kroken

Min sambo vill inte ha förlovningsringen på fingret........

....men han har den i ett läderband runt halsen Fler som har män som inte vill bära ringen på fingret? Min sambo känner sig obekväm med ring och tycker inte om det helt enkelt. Visst, jag skulle nog hellre se ringen runt fingret än runt halsen, men jag kan ju inte tvinga honom!

• Svar på tråden Min sambo vill inte ha förlovningsringen på fingret........
  • Mandy1981

hos oss är det faktiskt jag som har detta problem, antingen så glömmer jag att ta på ringen igen efter ha tvättat, diskat, osv eller så tycker jag helt enkelt att det är obehagligt, älskar min man verkligen, men jag har aldrig burit ring, så därför känns det väldigt ovan och störande ibland, så det har absolut inte med mindre kärlek att göra

• Flisan79

Japp, vi har varit gifta i 10 år och inte många sekunder den ringen varit på hans finger. Han tycker det är otroligt obekvämt samt att han mekar mycket och är rädd både om ringen och att han ska fastna med den. Sen så sväller hans fingrar en hel del i värme och krymper vid kyla så ringen verkar aldrig riktigt lagom....well, well.

• Kroken
    Mandy1981 skrev 2011-05-14 10:41:27 följande:
    hos oss är det faktiskt jag som har detta problem, antingen så glömmer jag att ta på ringen igen efter ha tvättat, diskat, osv eller så tycker jag helt enkelt att det är obehagligt, älskar min man verkligen, men jag har aldrig burit ring, så därför känns det väldigt ovan och störande ibland, så det har absolut inte med mindre kärlek att göra
    Nä självklart har det inte med mindre kärlek att göra, man är väl olika helt enkelt
    Flisan79 skrev 2011-05-14 10:41:34 följande:
    Japp, vi har varit gifta i 10 år och inte många sekunder den ringen varit på hans finger. Han tycker det är otroligt obekvämt samt att han mekar mycket och är rädd både om ringen och att han ska fastna med den. Sen så sväller hans fingrar en hel del i värme och krymper vid kyla så ringen verkar aldrig riktigt lagom....well, well.
    Min sambo jobbar med el och går ofta in i ställverk osv. Och då kan han inte ha ringen framme pga ljusbågar. Så då passar det lite bättre att ha den runt halsen så han bara kan hänga in den innanför tröjan.
  • Nyfiken gul

fast om jag ska vara krass är det en vanesak.

Man blir ju inte automatiskt van vid att bära en ring bara för att man förlovar/gifter sig.

och har man aldrig på sig ringen kan man ju inte heller bli van.  Så självklart kan ringen skava, klia, kännas obekväm och vara ivägen om man inte har den på sig mer än nån gång om året.

Alla gör som dom vill självklart och givetvis kan man glömma bort att ta på sig ringen efter handvätt och sånt....  men jag hostar lite här och säger bull... om såna här kommentarer att man inte "kan" bära en ring.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Flisan79

Hehe, påminner mig om att jag nog själv snart måste ta av dem. Är gravid och kommer med sommarvärmen svälla om fingrarna. Vill ju inte behöva klippa upp dem

• MrsKnapa

Min karl tar bara av sig den om han ska fixa håret t,ex ska vi åka iväg o han skulle glömma den, då får han panik o vänder för o åka hem oavsett hur långt vi kommit!!! Han kan inteslitasig från den o mår uppriktigt dåligt om han glömmer den..

• La Lola

Här är vi gifta.

Min ring tar jag på mig när jag ska till stan typ om jag överhuvudtaget kommer ihåg den.
    Maken har tappat bort sin.

Tycker det är lite småäckligt när folk har på sig ringar hela tiden, 24 timmar om dygnet.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • zygoma girl
    Nyfiken gul skrev 2011-05-14 10:51:20 följande:

fast om jag ska vara krass är det en vanesak.

Man blir ju inte automatiskt van vid att bära en ring bara för att man förlovar/gifter sig.

och har man aldrig på sig ringen kan man ju inte heller bli van.  Så självklart kan ringen skava, klia, kännas obekväm och vara ivägen om man inte har den på sig mer än nån gång om året.

Alla gör som dom vill självklart och givetvis kan man glömma bort att ta på sig ringen efter handvätt och sånt....  men jag hostar lite här och säger bull... om såna här kommentarer att man inte "kan" bära en ring.

Visst - man KAN ju lära sig gå med sten i skon också. Men varför göra något som är obehagligt om man´inte måste - trots allt handlar det om att smycka sig, inte om något livshotande.

Ringar är dessutom synnerligen ohygieniska, totalt sett alltså många minus för ringbärande och för min del inget plus mer än att det är snyggt. Således använder jag vigselringen till fest men aldrig annars. Maken har inte ens någon vigselring.
  • Annanym
    Kroken skrev 2011-05-14 10:28:19 följande:
    ....men han har den i ett läderband runt halsen Fler som har män som inte vill bära ringen på fingret? Min sambo känner sig obekväm med ring och tycker inte om det helt enkelt. Visst, jag skulle nog hellre se ringen runt fingret än runt halsen, men jag kan ju inte tvinga honom!
    Gör inte alla "gubbar" som är praktiskt lagda det? Det är lätt att fastna med ringen om man snickrar till exempel. Även min mormor höll på att få fingret avslitet en gång pga att hon fastnade i något ... ...så det gäller att passa sig.
  • fröken

Jag är ofta utan min vigselring, jag tycker inte alls det är bekvämt med några som helst smycken. Visst kan jag säkert lära mig att använda den jämt, men varför måste jag. Jag är gift, vare sig jag har ring eller inte, med en man som jag älskar. Så vilken skillnad gör egentligen ringen?

Svar på tråden Min sambo vill inte ha förlovningsringen på fingret........