• Anonym

Vad jag är trött.

Jag är trött hela tiden. Från morgon till kväll. Undrar varför?! Det kvittar hur mycket jag än har sovit så är jag ändå lika trött. Det kvittar också vad jag har gjort på dagen, t.ex om jag har varit ute och tagit hand om grejer eller om jag bara är inne och slöar. Jag är fortfarande lika trött. Nån som kan veta vad det är för något??

• Svar på tråden Vad jag är trött.
  • 1malle

Lågt Hb värde kanske???
    Vill inte skrämma dig men vissa som fått leukemi hade trötthet som tidig symtom...
    Ta din trötthet på allvar...

• kentaåmajs

Tänkte faktiskt skriva precis samma idag... ja e åxå helt slut!!

spelar inte någon roll att emelie sover ganska länge.. typ brukar vakna vi 9 på morgonen..å e vi bara inne å slöar så e ja helt död... sover gärna middag med henne.... å sover som en gris på natten ändå...men så är det även om vi gör nått!! fattar inte!!

• Anonym

Då är vi två Jag har inte lågt hb värde. Jag testade sist för 2 månader sen och kan inte tänka mig att det har sänkts.
    Usch då Leukemi vill jag inte ha!

• Alsephine

Marsch iväg till husläkaren för kontroll av sköldkörtelvärden! Underfunktion i nämnda körtel kan leda till förlamande trötthet och faktiskt kunde jag själv ha skrivit orden "Det kvittar hur mycket jag än har sovit så är jag ändå lika trött" för några år sedan. Lycka till och kram!

• Anonym

Jo jag ska ändå ringa om tid till gynekolog pga att jag har sånn "mensvärk" hela tiden. Så då kan jag ju passa på och ringa om tid efter det med.

• 1malle

Trådstartaren:
    Mitt hb sjönk på 8 dagar från 126-98...
    Jag orkade knappt stå på benen....
    Så var inte bombsäker på att hb:t är bra...kan alltså ändras drastiskt....

• Anonym

Jo men det känns inte som när hb:t är lågt. Det är en annan sorts trötthet jag har nu. Det är därför jag inte tror att det är hb:t. Men dom kanske kollar det med om jag säger att jag är trött.

• Anonym

Jag har precis samma problem, är trött dygnet runt.
    Har beställt tid till läkare så ska dit nästa vecka.

• Cappes mamma

ts-du är inte med barn då??jag hade hemsk mensvärk i början av graviditeten.

• Anonym

Det vet jag inte. Men det lär väl märkas när jag ska till gynekologen. Hur länge hade du "mensvärk" då??

• blip

vintermörkret?

jag brukar vara pigg runt 9 på morgonen och skutta upp...

nu går jag upp med en viss tveksamhet runt 12,
    och då skulle ajg säkert kunna somna igen...

man får passa på att suga åt sig av solen när den är framme,
    annars sägs solarium kunna hjälpa mot vintertrötthet...

en annan sak det skulle kunna vara är ju järnbrist,
    det lider många unga kvinnor av...

prova då blutsaft eller järntabletter från apoteket...

det var väldigt vad folk här skrämmer upp dig,
    leukemi? oj, ja, visserligen, men risken är nog itne överhängande...

• blip

eller så är det en liten spädgris i magen som tar av dina krafter??

• trötter22

jag kan inte sova mer än 4-6 timmar varje natt. om jag gör det så blir jag supertrött.
    så du kanske sover för mycket?

• Vicky83

Det finns många saker som kan orsaka trötthet. Har själv haft problem i flera års tid. Blev i september diagnostiserad med Kroniskt trötthetssyndrom. Dock består sjukdomen av en massa andra symptom också, men det kan vara det du lider av ändå.

Det finns även en massa andra saker som kan orsaka tröttheten. Sköldkörteln, som någon skrev, b-vitamin brist, Sjögrens syndrom, Borelia, m.m.

Hoppas att din läkare kan ge dig hjälp.

• Anonym

Självklart ska man ta sin trötthet på allvar. Men TS har du tänkt på om detta är ngt som händer under vintern eller har du så här hela året om? Tränar du ngt? Sover du för mkt? Är du lika trött på helgerna?

Det är så mkt som ska spela in. Tränar man så blir man piggare. Lågt HB värde. Vintermörkret. Jag e suuuupertrött på vintern. Mkt piggare på sommaren.

• Anonym

Jag kan inte minnas att jag brukar vara så här trött på vintern. Va bara det förra vintern men det berodde på graviditet. Brukar inte vara så här trött annars, inte ens när hb:et är lågt utan då är man mera svag än trött. Den här tröttheten har kommit den senaste tiden och jag sover så mycket som min kropp brukar behöva. Tränar inget.

• Anonym

Vicky83

Vad brukar man ha för mer symptom då??

• Vicky83

När jag blev sjukskriven så sov jag konstant i två månader. Låg som i dvala. Då hade jag tryckt undan min trötthet så långe att det var kaos. Nu så har jag insett att min trötthet kommer efter små ansträngningar, och sen kan jag vara trött i ett dygn efteråt om jag t.ex. har tvättat under dagen. Om jag anstränger mig för mycket får jag en förlammande trötthet, vilken göra att jag har svårt att resa mig eller röra mina armar. Andra typiska symptom är ljudkänslighet, ljuskänslighet. Denna sjukdom klassas som en nevrologisk sjukdom. Mer finns att läsa på: www.rme.nu

Sjögrenssyndrom har nästan samma symptom, men där har man oftast mer värk i kroppen, vilket man även kan ha om man har Kroniskt trötthetssyndrom. Denna sjukdom är därför klassad som en reumatisk sjukdom. Mer info: www.sjogrensyndrom.se

Svar på tråden Vad jag är trött.