• Fidelis ad urnam

Köpa biljetter till musikal i New York hemifrån eller på plats?

Förra gången vi besökte NY så var vi aldrig på någon musikal, någonting jag inte vill missa denna gång.
    Men frågan är då, är det bättre att beställa biljetter hemifrån via nätet eller ska man vänta tills man är där och då gå ner till TKTS half price ticket booth och köpa där?
    Jag vill gärna se Rock of Ages och risken vid halft price ticket booths är väl att man inte får tag på biljetter tll just den show man vill se, eller hur?

• Svar på tråden Köpa biljetter till musikal i New York hemifrån eller på plats?
  • misplacedname

Just som du säger, vill du vara säker på att se en speciell musikal köp innan du åker.

• Sweet life

Ska ni köpa half price så köa heeeeela dagen.. Kön är ju sinnesjuk! Vi köade i 4 timmar, tröttnade och köpte biljetter till fullt pris tillslut!

• Fidelis ad urnam
    misplacedname skrev 2011-05-14 13:56:06 följande:
    Just som du säger, vill du vara säker på att se en speciell musikal köp innan du åker.
    Ja visst är det bäst?
    Men då kommer ju frågan, hur viktigt är det att gå på just Rock of Ages?
    Hur mycket kan man spara på att ta någon annan show och köpa på TKTS?

Har lite beslutsångest

Sist vi var i NY var det sådan j-a kö till TKTS att det kändes meningslöst att ens försöka.
  • Fidelis ad urnam
    Life as we know it skrev 2011-05-14 13:56:31 följande:
    Ska ni köpa half price så köa heeeeela dagen.. Kön är ju sinnesjuk! Vi köade i 4 timmar, tröttnade och köpte biljetter till fullt pris tillslut!
    Lite som jag misstänkte mao...
  • Sweet life
    Fidelis ad urnam skrev 2011-05-14 13:58:30 följande:
    Lite som jag misstänkte mao...
    Men, du behöver inte köpa hemma i Sverige. Vi köpte biljetter samma dag som vi ville gå och dem hade till alla musikaler som spelades den kvällen...
  • misplacedname
    Fidelis ad urnam skrev 2011-05-14 13:57:47 följande:
    Ja visst är det bäst?
    Men då kommer ju frågan, hur viktigt är det att gå på just Rock of Ages?
    Hur mycket kan man spara på att ta någon annan show och köpa på TKTS?

Har lite beslutsångest

Sist vi var i NY var det sådan j-a kö till TKTS att det kändes meningslöst att ens försöka.
    Jag köpte där. Min mamma som betalade men har för mig att det var halva priset. Och kommer tyvärr inte ihåg hur länge vi köade men tror inte det var extrem kö.
  • Fidelis ad urnam
    Life as we know it skrev 2011-05-14 13:59:17 följande:
    Men, du behöver inte köpa hemma i Sverige. Vi köpte biljetter samma dag som vi ville gå och dem hade till alla musikaler som spelades den kvällen...
    Om jag köper via nätet, på tex www.broadway.com/ eller www.ticketmaster.com/ eller på plats (alltså inte via något half price booth) så blir ju priset det samma.
    Kan på ett sätt vara skönt att ha det färdigt och kunna lägga tid på annat, kanske.
  • Sweet life
    Fidelis ad urnam skrev 2011-05-14 14:01:22 följande:
    Om jag köper via nätet, på tex www.broadway.com/ eller www.ticketmaster.com/ eller på plats (alltså inte via något half price booth) så blir ju priset det samma.
    Kan på ett sätt vara skönt att ha det färdigt och kunna lägga tid på annat, kanske.
    Det har du helt rätt i.. Vi bestämde oss på plats att vi ville se en musikal, så vi hade inte planerat nått...
  • Fidelis ad urnam
    Life as we know it skrev 2011-05-14 14:02:08 följande:
    Det har du helt rätt i.. Vi bestämde oss på plats att vi ville se en musikal, så vi hade inte planerat nått...
    Så resonerade vi sist och sedan blev det ingenting av det hela.
    Just därför skulle det kännas bättre att köpa i förväg.
    Men samtidigt kostar det en del och halva priset är alltid nice.
    ÅH!! Beslutsångest
  • Trocca

jag var i NY för en månad sedan......... jag köade en timme drygt innan  tkts öppnade.......och när jag kom fram fanns det inget kvar som jag ville se. Det som fanns var för mig helt okänt. När jag är i London är det mycket lättare att köpa till halva priset.

• Fidelis ad urnam

Nu har jag köpt biljetter till Rock of Ages

Svar på tråden Köpa biljetter till musikal i New York hemifrån eller på plats?