• Lovemusic

Torkar din diskmaskin torrt?

Ja, hur funkar era diskmaskiner?

Vi har precis nyss skaffat en ny diskmaskin, Bosch med både disk- och torkklass A.

De allra flesta glas och muggar har som en kupning undertill och där är hälften av disken fortfarande blöt. (De står givetvis upp- och ner!) Är det verkligen ett för stort krav att disken ska vara torr när programmet är klart och man till och med väntar ytterligare 10 min innan man tar ut den?

Tycker nästan att vår gamla torkade torrare om man säger så... Och då var den nog 7-10 år gammal...

• Svar på tråden Torkar din diskmaskin torrt?
  • Jessa med 3

Nej, direkt efter disk kan det vara ganska blött. Vi brukar låta luckan stå öppen under natten och ställa in i skåpen på morgonen för det mesta.

• Purpurbräcka

Jag har inte mycket erfarenheter av diskmaskiner, men jag har ett liknande bekymmer med vårt nya diskställ. Det gamla diskstället lutade litet så att vattnet lättare rann av, men det nya är helt plant och det tar en evighet innan botten av koppar och glas torkat.

Kan det vara så att glas och koppar stod mer på sned i er förra maskin än vad de gör i den nya?

• norrlandsflicka

Nej, en del av disken är fortfarande blöt.
    Måste hälla bort vatten ur saker som är lite kupade så får diskmaskinen stå öppen så disken torkar sen. Diskmaskinen är från 2008.

• MiScHoOo

min diskmaskin är lite äldre än din, min blir jättetorrt, om det inte var för alldeles het så skulle jag sätta in det direkt

Svar på tråden Torkar din diskmaskin torrt?