• Anonym (Undrande)

Någon som kan hjälpa mig vad gäller LÅN med anm. & utan inkomst

Hej!

Det är så att jag väldigt väldigt gärna vill låna pengar, ca 40-45 000 kr. Jag har betalningsanmärkning men har betalat alla skulder, så dom är borta iaf. Jag har för närvarande ingen inkomst (förutom bidrag osv då). Finns det något ställe jag kan låna pengar på ändå? Jag kommer verkligen att kunna betala av lånet varje månad.
    Är jättetacksam för alla svar och hjälp jag kan få!

• Svar på tråden Någon som kan hjälpa mig vad gäller LÅN med anm. & utan inkomst
  • Anonym
    Anonym (Undrande) skrev 2011-05-14 20:52:28 följande:
    Hej!

Det är så att jag väldigt väldigt gärna vill låna pengar, ca 40-45 000 kr. Jag har betalningsanmärkning men har betalat alla skulder, så dom är borta iaf. Jag har för närvarande ingen inkomst (förutom bidrag osv då). Finns det något ställe jag kan låna pengar på ändå? Jag kommer verkligen att kunna betala av lånet varje månad.
    Är jättetacksam för alla svar och hjälp jag kan få!
    Hu skulle du kunna betala lånet med bidrag??
  • Anonym (Undrande)

Det hör inte hit och det har ingen annan med att göra. Jag frågade var man kunde låna trots detta.

• sissi76

råd:
    låna inte... spara ihop pengarna i  stållet. Arbeta svart med städning eller nåt
    om du har betalningsanmärkningar är det inte lätt att få lån, du kan få det från skumma företag som inte går att lita... så snälla... gör inte det

• Ramborg

Bluestep kanske, brukar inte dom låna ut till såna som inte får lån någon annan stans?

Har du kollat med din bank och presenterat din plan för hur du ska betala etc? Låter planen vettig och du visar att den andra skulden är borta, kanske de inte är omöjliga?

• Anonym (Undrande)

sissi76: Jag vill verkligen låna, det är jätteviktigt för mig.

Ramborg: Har kollat med dom, men icke, har faktiskt tänkt på att kontakta min bank, har inte gjort det än, har bara kollat på internet, tack för tipset!

• Anonym (Bia)
    Ramborg skrev 2011-05-14 21:01:40 följande:
    Bluestep kanske, brukar inte dom låna ut till såna som inte får lån någon annan stans?

Har du kollat med din bank och presenterat din plan för hur du ska betala etc? Låter planen vettig och du visar att den andra skulden är borta, kanske de inte är omöjliga?
    Jag trodde Bluestep bara hade bostadslån? Men om de har andra lån också så stämmer det: De lånar ut till högre ränta till folk som har svårt att få lån på andra ställen (men de är ingen välgörenhetsinrättning, även de har krav).
  • Anonym (emmer)

vad ska du låna till? nya tuttar?

• Anonym (Undrande)

det har ju ingen med att göra men om du nu måste veta så nej, inga nya tuttar

• Anonym

Jag har svårt att tro man får låna alls,när man bara har bidrag,och inga fasta inkomster!

• Dalton

Du kan tyvärr inte få lån med både anmärkning och bidrag som inkomst. Om det är vanligt socbidrag alltså.

Svar på tråden Någon som kan hjälpa mig vad gäller LÅN med anm. & utan inkomst