• Anonym (iriiterad)

Nån bus ringer hur får jag reda på vems nr det är+?

Det är nån som bus ringer till mig och skickar sms börjar blir jobbigt och nu måste jag få reda på vems nr det är , hur??
    finns inte med på eniro, hitta.se

• Svar på tråden Nån bus ringer hur får jag reda på vems nr det är+?
  • Anonym (iriiterad)
    Waersta skrev 2011-05-14 22:04:29 följande:
    Du ringer skyddat imorgon och ser vem det är som svarar.
    har gjort det personen svarar inte ,!!:(
  • Cruzs

Hm, jobbig situation!

Nu vet inte jag om man kan ringa 118118 eller smsa numret till 118100 och fråga vem ägaren till numret är.
    Prova att ringa dom eller nåt, vet inte om det finns där om det inte finns på varken eniro eller hitta.

Lycka till och hoppas du får reda på vem det är! :)

• Anonym (iriiterad)
    Cruzs skrev 2011-05-14 22:05:41 följande:

Hm, jobbig situation!

Nu vet inte jag om man kan ringa 118118 eller smsa numret till 118100 och fråga vem ägaren till numret är.
    Prova att ringa dom eller nåt, vet inte om det finns där om det inte finns på varken eniro eller hitta.

Lycka till och hoppas du får reda på vem det är! :)

Tack ska göra det med detsamma HOPPAS, börjar blir jobbigt att få sms mitt i natten är ju gift
  • Anonym (iriiterad)
    Anonym (iriiterad) skrev 2011-05-14 22:06:35 följande:
    Tack ska göra det med detsamma HOPPAS, börjar blir jobbigt att få sms mitt i natten är ju gift
    Nix det nr finns inte:( sååå störrigt...
  • poik07
    Anonym (iriiterad) skrev 2011-05-14 22:08:09 följande:
    Nix det nr finns inte:( sååå störrigt...
    Om det inte finns där så går det ej att få tag på...

Testa igen att ringa från någon fast telefon som ej tillhör dig-, personen kanske svarar om det ej e skyddat nr.

Annars så byt nr.
  • Anonym

busring tillbaka :p
    eller blocka numret, går att göra på vissa telefoner. jobbigare om det är hemtelen :/
    vad står det i smsen? *nyfiken*

• Juice

Eftersom du inte hittar det på eniro eller hitta så är det antingen oreggat kontantkort eller ett hemligt nr.

• Lily of the Hollow

Vänta ett par dagar och sen ring. När de minst anar!

• Cruzs
    Anonym (iriiterad) skrev 2011-05-14 22:06:35 följande:

Fungerade inte det, så föreslår jag att du byter nummer och kanske låter bli att registrera det i ditt namn, eller överhuvudtaget.
    Du kanske kan polisanmäla numret?
    Ringer dom igen så kan du hota med polisen, slutar dom inte då så byt nummer och registrera det på din msn eller liknande.

Lycka till!

• Anonym
    Anonym (iriiterad) skrev 2011-05-14 22:03:47 följande:
    Det är nån som bus ringer till mig och skickar sms börjar blir jobbigt och nu måste jag få reda på vems nr det är , hur??
    finns inte med på eniro, hitta.se
    Och fortsätter personen hålla på så tala om när denna ringer att om han/hon inte slutar kommer du att ringa polisen. SLutar inte samtal och sms så kontakta polisen.
  • Daniella dalarlund

Kanske skulle vara kul att lägga upp hans nummer på blocket "jag säljer en 48tums tv 500 kr. Han kommer bli störtad av sms!😀

• Camillapunktslut

Vad har du för telefon? Jag har en "inbyggd" spärrlista i min samsung s3

• asia01
    Waersta skrev 2011-05-14 22:04:29 följande:
    Du ringer skyddat imorgon och ser vem det är som svarar.
    har nu precis samma.någon skriver mig hotar mm.jag ringde polisen men dom kan inte göra så mycket.nr fanns inte på alla sidor t ex eniro,hitta.se mm.jag börjar bli arg.kan någon hjälpa mig.det är 0720044221
  • Litet My

Camillapunktslut: Har samma funktion på iPhone såg jag nu.

• SpanskaFlugan
    asia01 skrev 2014-01-29 15:32:51 följande:
    har nu precis samma.någon skriver mig hotar mm.jag ringde polisen men dom kan inte göra så mycket.nr fanns inte på alla sidor t ex eniro,hitta.se mm.jag börjar bli arg.kan någon hjälpa mig.det är 0720044221

Några tips här: http://spåramobilnummer.se
  • SpanskaFlugan
    asia01 skrev 2014-01-29 15:32:51 följande:

Förresten, numret tillhör Tele2 så börja med att ringa dit.
Svar på tråden Nån bus ringer hur får jag reda på vems nr det är+?