Är detta ett bra personligt brev?
Jag ska söka jobb som ekonom och sitter och knåpar på det personliga brevet. Jag har tidigare sökt hundratals jobb så jag har en massa pb som jag använt mig av tidigare och som lett till 50-talet intervjuer så jag tycker att det borde vara rätt okej... Jag har såklart skrivit om det för att anpassa det till jobbet jag nu ska söka (så man inte ska göra egentligen, men det har funkat hittills ) Men nu känner jag mig osäker och vill höra vad ni tycker. Funkar detta? (det känns lite som att jag bara radar upp egenskaper men jag vill ju få med så mkt bra som möjligt...)
Så länge jag kan minnas har jag tyckt om att leka och arbeta med siffror. Detta gjorde att jag efter gymnasiet tog en kandidatexamen i Företagsekonomi. Jag tycker det är stimulerande att lösa problem med hjälp av siffror och på grund av mitt stora intresse för siffror har jag ett bra och analytiskt siffersinne. Detta tillsammans med att jag ofta får höra att jag är drivande, positiv och ansvarsfull gör att jag skulle passa utmärkt för tjänsten som ekonom!
Som framgår av mitt CV har jag erfarenhet av arbete med många av de uppgifter som ingår i tjänsten och jag är även van vid mycket kontakt med såväl kunder som leverantörer och har därför en god vana att ge service. Jag tror att jag kan lära mig mycket av att arbeta hos Er på xxx som ekonom men även bidra med mycket. Två av mina främsta egenskaper är mitt starka driv och min vilja att utvecklas varför jag aldrig säger nej till en utmaning utan istället med spänning tar mig an den.
Jag trivs bra med att arbeta med flera uppgifter samtidigt då jag uppskattar att arbeta i ett högt tempo. Jag ser mig själv som en ansvarsfull och engagerad person som gärna sköter sina arbetsuppgifter självständigt samtidigt som jag även trivs med att arbeta i grupp. Då jag tycker om att ha saker att göra har jag lätt för att ta egna initiativ och beslut.
Jag söker ständigt nya utmaningar och jag tror att arbete som ekonom är en utmaning som passar mig mycket bra. Mitt starka driv och min vilja att arbeta och utvecklas, tillsammans med min erfarenhet från liknande arbetsuppgifter som ingår i tjänsten, gör att jag tror att jag är den rätta för tjänsten. Jag berättar gärna mer om mig själv vid en anställningsintervju!
Hoppas på feedback!