• fetsnygg

när ta bort operationstejp?

om man blivit opererad och tejpad.. vad gör man med tejpen, försvinner den själv eller när ska man ta bort den?

• Svar på tråden när ta bort operationstejp?
  • Amazina

Behåll dock så länge som möjligt om det är utsatta områden så får du snyggare ärr...

• fetsnygg

aha.. nej inga stygn under

• Tikka

Nyss gjort ett kejsarsnitt och då skuklle det sitta kvar 7-10 dagar men efter 2 veckor skulle man ta bort den eftersom det bildas mycket bakterier i tejpen. 
    Men förra gången jag kejsarsnittades fick jag utslag av tejpen och fick ta bort den efter 2 dagar.
    det beror nog på vad du gjort och vart. Ring och hör för att vara säker. 

• Sömnstörd

Mitt barn hade så och de sa att det skulle sitta tills det ramlade av sig själv.
    Sen vet du väl att ärret blir snyggare om det tejpas 3-4 månader och inte utsätts för solljus?

• fetsnygg

oj jaha.. hade jag ingen aning om.. men då blir det inte mycket badat i sommar.. fast tejp i trefyra månader? låter skitlång tid.. är bara ett litet hål.. typ två-tre centimeter eller så

• Sömnstörd
    fetsnygg skrev 2011-05-14 23:13:59 följande:
    oj jaha.. hade jag ingen aning om.. men då blir det inte mycket badat i sommar.. fast tejp i trefyra månader? låter skitlång tid.. är bara ett litet hål.. typ två-tre centimeter eller så
    Du byter bara tejpen efter att den ramlat bort, det är inte lika noga som när det läker.
    Jag tog nyss bort ett födelsemärke på kinden och även den kirurgen rekommenderade tejpning länge...
  • fetsnygg

jag tänker att det kanske tar längre tid, för det var precis vid naveln, den är ju så bucklig att det kanske läker långsammare? ser ut som dom har cuttat bort hela naveln för dom har verkligen tejpat kors och tvärs över hela

Svar på tråden när ta bort operationstejp?