• Super blondinen

Snacka om trött. Historian om vatten sängen som läcker vatten.

Hej alla.

Blev väkt för ca 1 timme sen av  våran dotter på 7 år snart 8.
    Hon kommer till mig och säger:

Mamma vakna jag är jätte våt.
    Jag trött som jag var trodde det bara var så att hon kissa extra mycket i natt då hon fick mycke saft igår.
    (Hon är sängvätare.)
    Så jag tar mig upp hämtar en ny blöja och hjälper henne på med den.
    Så säger hon nått i stilen med att:
    Mamma nattisen kunde jag bytt själv men det var sängen jag behövde hjälp med.
    Så jag öppnar skåpet tar fram nytt lakan o nytt kisslakan.

Kommer in och tar bort sängkläderna och märker låvar jag vaknar att det är plask vått i sängen fattar vad som hänt stuttsar ut väcker gubben.
    O skriker Vattensängen läcker.

Trött som han är svarar han: våran?
     ä ta det i morgon.

Nä det är lillans säng.

In o hämta slangen i garaget.

så nu ligger slangen på hela golvet in i badrummet. golvet bäddat med 6 skydds kisslakan samt 1 skur hink och 3 katruller under sängen vid hörnen där hålen sitter i fall sängen skulle gå läck o skyddsduken skulle bli full så sitter det hål i hörnen..  

Nä nu måste jag försöka somna om får väll en glad överraskning i morgon hur det ser ut i sovrummet.

Jag hamnade i soffan och lillan breve gubben då hon kissar i sängen så om blöjan skulle springa läck så kommer det i sängen som går att tvätta i alla fall.

( Varför har man vatten säng till ett barn? Jo vi har det av 2 anledningar hon sover bättre i den sen nr 2 om blöjan läcker så blir inte madrassen förstörd utan bara torka av.)

Sov gott alla och vakan torrt.

Ursäkta stav felen.

• Svar på tråden Snacka om trött. Historian om vatten sängen som läcker vatten.
  • PruttPottan

Frottelakan?
    Har alla gamla på vårdhem också vattensäng eller har de bra madrasskydd?

Konstig förklaring måste jag säga till varför men hoppas ni får ordning på det.

Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • Super blondinen
    PruttPottan skrev 2011-05-15 08:03:45 följande:
    Frottelakan?
    Har alla gamla på vårdhem också vattensäng eller har de bra madrasskydd?

Konstig förklaring måste jag säga till varför men hoppas ni får ordning på det.
    Nej vi har ett tyg skyddslakan. som tar upp ca 5L och eltäckande madrassskydd funkar men vatten sängen är skönare att sova i tycker lillan som är uppväxt i vatten säng.

Ja nu är det mesta vattnet borta ska bara torka säkerhetsduken och ta in madrassen i badrummet för tömma sista litrarna. 
  • Muffins i magen

Been there done that!! det blir aldrig mer vattensäng hemma hos oss, oavsett hur underbart skönt det är. Jag saknar vår säng varje gång jag går och lägger mig... Lycka till med städningen! :)

• Super blondinen

Så där då vatten problemet löst,

Fick tag på ett företag som heter ana Beeding.

köpte ny Madrass / Blåsa där. Långtttttt under butiks priset då de har fabriks försälninga av sänger men ska man ha vatten får man ringa.

Vi köpte deras värsta blåsa Madrass halv dämpad med fjäder topp för 6300kr inkl frakt de har från 1000kr den vi valde kostar i butik ca 20000kr .

Så passa på att köpa ny duk o bäddmadrass till hennes så nu blir hon glad när hon kommer hem i morgon och har en helt ny säng DHL lovar att vara här innan kl 12 :-P

• YokohamaNr2

Trodde faktiskt inte att vattensängar fanns kvar, verkligen en 80-tals grej för mig men nog är de sköna hoppas allt har ordnat sig och att du får din välbehövda sömn

• Super blondinen

Jupp sovit ok i gäst sängen.

Ska bli skönt att krypa ner i en riktig säng i morgon.

Svar på tråden Snacka om trött. Historian om vatten sängen som läcker vatten.