• tean

Mitt liv är så rörigt!

Vet inte var jag ska börja, men behöver verkligen skriva av mig!

Min ena son går på en ADHD/mm.-utredning, imorgon kommer BUP hem till oss för att se hur han fungerar i hemmet.
    Jag har under två års tid haft hemsk värk och ett (tyvärr) humör därefter. med depression och ångest, tappade jag aptiten totalt och rasade ner i vikt, det ledde i sin tur till en ätstörning. Går nu hos ett ätstörningsteam, och hon jag går hos ska nu skicka en remiss till en ADHD utredning på mig med! Dessutom sa hon att hon ska kontakta soc för att vi ska få en stödfamilj för att bli avlastade. Ingen i vår familj vill/kan hjälpa oss någon enstaka gång med att passa barnen så att vi kan hämta andan! Det känns som jag faller, men jag orkar knappt kämpa emot längre..
    (Vet inte om det är så mycket sammanhang i detta)

• Svar på tråden Mitt liv är så rörigt!
  • andoria

Hej!
     låter jättejobbigt!
     Har du pappan där åtminstone?
    Jag var också mycket värk och nyligen fått diagnos adhd. Hemmet ser ut som.. justnu, blir galen på det men orkar inte fixa det ändå.
    Vet du när du kommer få stödfamilj?

Massa styrkekram från mig

• tean

tack för styrkekramen!
    ja pappan är med, men tyvärr tror jag och många i min omgivning att han också behöver utredas för något...
    ja, hemmet här är ett rent helvete att hålla i ett hyfsat skick... jag förstår inte hur man ska orka hålla på innan man kollapsar helt o hållet!
    jag har ingen aning om när det blir stödfamiljsdags, men jag hoppas att det blir snart(även om det gör ont att veta att jag inte klarar av situationen själv)
    Styrkekram till dig med!

• andoria

Jag har också pappan med i bilden och förstår att det inte räcker.
     Min plan justnu är att minimera sakerna hemma. Egentigen älskar jag att ha mycket grejer, tycker det blir så stelt annars men det går ju inte att städa! Ska skaffa lådor och börja rensa.

Vad är det som är mest jobbigt för dig?

Vi kanske kan ha den här tråden för att stötta varandra. Vad sägs? :)

• andoria

Missade att du skrev att han också ev har diagnos! Har nån av er möjlighet att få en arbetsterapeut? Kolla det! Jag har det på jobbet och hon hjälper mig med ordning och struktur. Kan dela med mig av hennes tips om du vill. :)

• tean

ja, jag har gärna detta som en stöttningstråd!
    och du får jättegärna dela med dig av tips, vore tacksamt!

vet inte riktigt var det är som är jobbigast, allt kaos som uppstår på grund av värk, ångest, stress mm. gör att jag skriker väldigt mycket, får så dåligt samvete för barnens skull! känner mig otillräcklig och dålig som förälder. får däremot ett stort stöd från barnens dagis, vilket känns skönt

hur är det för dig?

• tean

känns inte som om jag hör hemma i mitt eget liv.. hoppas du förstår hur jag menar...

• andoria

Hej!

Ursäkta det dröjer mellan svaren.

Har bara internet på jobbet och är ledig för att skola in dottern på dagis justnu. Hoppas att det kommer bli avlastning för mig med :)

Sitter och klurar på tips!

Är det städ och rutiner  som är värst eller mammarollen? För mig är det nog att kunna umgås med dottern när jag ser allt som måste göras. Har börjat schema lägga våra lediga dagar för att inte fastna i att små städa och
    varken vara helhjärtat med lillan eller bli klar med städningen. Fungerar om jag verkligen tvingar mig att fokusera på henne.

Är inte på jobbet igen förraän tisdag så om jag inte kommer åt internet innan dess så svarar jag då!

Kram

• sweden italy

Usch det känns inte so om ni har det lätt, hoppas att de kan hjälpa er snart. Fattar exakt vad du menar med att hämta andan... jag känner likadant... 

Svar på tråden Mitt liv är så rörigt!