Jag vill veta ALLT om Whippet vovvarna
Står inför ett svårt val :( Vill köpa en liten hund men ingen mini-mini. Söker nu info om whippet hundar, berätta allt ni vet!
Står inför ett svårt val :( Vill köpa en liten hund men ingen mini-mini. Söker nu info om whippet hundar, berätta allt ni vet!
haha, 16 kilo hund är för mej en mellan hund, men visst!
trevliga.
Gosiga.
Busiga.
150 knyck ute och sover inne (OM dom får springa ute såklart, och dom brukar lugna ner sej vid 2års ålder till de tempot, att springa ute å bara sova inne)
galna energi hundar!
vissa kan lära sej vad som hellst, spåra, agility, lydnadsmoment, vissa verkar knappt kunna mer än sitt haha.
vet inte riktigt vad jag ska skriva! fråga nåt istället!!
www.snobollens.se där kommer de komma valpar senare i år.
http://www.simplesite.com/BlazingKeys hon tränar agility med några å har iaf tävlat i rally lydnad.
www.jessicab87.blogspot.com min blogg å om du letar reda på fliken HUNDAR så finns de lite alldagliga saker där, om min nuvarande whippet å om den som blev sjuk, bilder osv.
Kan bara hålla med föregående talare..!
Helt underbara hundar!!
Väldigt lätta och smidiga att ha å göra med!
Åh jag tycker också dom är så mysiga!! Kanske en dum fråga nu men vad heter rasen som ser ut som en mindre whippet? Typ dvärgversionen av whippet (för ett otränat öga iaf). Träffade en sådan på en promenad häromveckan och tyckte den var helt underbar. Tyvärr glömde jag fråga vad rasen heter.
Finns det likheter i personligheten mellan rasen jag far efter och whippet?
Om nu någon förstår vilken ras jag letar efter
Åh jag tycker också dom är så mysiga!! Kanske en dum fråga nu men vad heter rasen som ser ut som en mindre whippet? Typ dvärgversionen av whippet (för ett otränat öga iaf). Träffade en sådan på en promenad häromveckan och tyckte den var helt underbar. Tyvärr glömde jag fråga vad rasen heter.
Finns det likheter i personligheten mellan rasen jag far efter och whippet?
Om nu någon förstår vilken ras jag letar efter
Tusen tack för alla fina svar! Whippet verkar vara en riktigt härlig vovve :)