Nutella till frukost?
Imorse åt jag lite lyxigare frukost dvs. Nutella på mackan. Min man och jag kom in på en diskussion om vilka pålägg man skulle kunna äta istället för Nutella för att lyxa till det på helgen, har ni några bra förslag?
Imorse åt jag lite lyxigare frukost dvs. Nutella på mackan. Min man och jag kom in på en diskussion om vilka pålägg man skulle kunna äta istället för Nutella för att lyxa till det på helgen, har ni några bra förslag?
Vad är du ute efter? Äta hälsosammare, mindre socker, mindre fett osv? =)
Är Nutella lyxigt?
Jag skulle ju föredra tex nån god salami och brieost på nån bagette jag...
För att ta ett exempel alltså.... (kan komma på flera)...
Undrar detsamma. Nutella är väl vare sig nyttigt eller lyxigt?
Jag tycker inte Nutella är lyxigt, bara konstigt att äta till frukost.
Lyxigt, ja.. att ha grönsaker ihop med pålägget är lyxigt för mig för jag orkar nästan aldrig ta fram vare sig gurka, tomat eller sallad till frukosten just. Brieost och salami är aldrig fel. Jag tycker att en lyxig frukost beror mer på om man har en riktigt gott lite dyrare bröd, nypressad juice eller så till.
Då vi alltid äter väldigt hälsosam frukost på vardagarna känns det gott att kunna unna sig ngt speciellt för hela familjen. Visst är brie och salami gott men inget som barnen tycker speciellt bra om. Skulle vilja ha tips på ngt för hela familjen :)
lax och färskost med pepparrot
rökt skinka
omelett
Smoothie
yoghurt med färska bär och musli
Valnötspesto?
receptfavoriter.se/recept/valnoetspesto-pesto-med-valnoetter.html
Vitlöken kan man ju hoppa över.
Jag gör gärna både mandel- och nötpesto och har på mackor, men Nutella blir det ju inte eftersom det inte är sött utan mer salt/kryddigt och nötigt.
Tycker inte heller Nutella är speciellt lyxigt eller nyttigt till frukost.