• Höstbebis2010

Lägger sig som en säl

Undrar om det är nån som har sitt barn som gör samma som vår son, och varför ..
    Han har ända sen han var en månad när man lagt honom på mage lyft upp sig själv med armarna. Men nu för nån vecka sen (han är 6 månader nu) så lägger han alltid bak armarna längst kroppen och så håller han upp benen så han ligger som en säl. Lägger man saker framför honom tar han fram händerna en kort stund för att sen lägga dom bakåt igen. En gång tog har fart och hoppade fram på magen när jag la en leksak längre fram som han inte kunde nå.
    Har aldrig hört talas om nått barn som gör på detta viset och undrar om nån av er vet vad han möjligtvis sysslar med.

• Svar på tråden Lägger sig som en säl
  • Mor till två döttrar

Jag går med min dotter hos sjukgymnast eftersom hon har en lindrig cp-skada. Jag reagerade på samma sak som du och sjukgymnasten sa att det är en del av utvecklingen. När de inte är nöjda med att bara ligga på mage utan vill mer, komma frammåt, men inte kommit på hur de ska koordinera detta, då ligger de och "balanserar" på magen, som en säl, och glömmer bort händerna... ingen fara med andra ord!

Svar på tråden Lägger sig som en säl