• Anonym (blygdisar)

Fick mindre inre blygdläppar efter förlossningen ...!?

Innan jag vart gravid var jag väldigt missnöjd med mina blygd läppar. Dom hängde utanför dom yttre ungefär tre fyra cm. JAg hade tankarna på om jag skulle operera men var rädd för att något skulle gå fel.
    MEn efter förlossningen så hade dom krympt. Då var dom kortare än dom yttre. någon mm kortare. Så alltså hade dom krympt tre fyra cm. Födde med akut kejsarsnitt bye the way om det spelar någon roll. Vet ej om dom minskade innan förlossningen för hade inte sån koll när jag var höggravid kan ju ha krympt redan då.

Frågade en läkare efter om det kunde bli så hon visste inte.
     men har hört förut om någon detta hände läste nånstans på nätet vet jag.

Någon som varit med om detta???? eller kan förklara varför det blev så ??? inte för att jag klagar :)

• Svar på tråden Fick mindre inre blygdläppar efter förlossningen ...!?
  • Frida g

Samma här men några månader efter förlossningen var de som vanligt igen...

• Anonym

Samma här. Minns känslan av att torka sig efter toabesök nån dag efter förlossningen. Det var liksom "Whaaat?! Vart har min fitta tagit vägen?!"

Tror dock att det i mitt fall var så att jag hade vant mig vid blygdläpparna som de såg ut när jag var gravid: d.v.s uppsvullna p.g.a trycket från barnets huvud.

Efter några månder kändes de som vanligt igen.

Är gravid igen nu, i vecka 28, och min man kommenterade häromdan att mitt underliv börjar bli svullet nu.

• Anonym (Jag också)

Jag med.

Efter första barnen var de "borta" efter förlossningen. Dock kom de "tillbaka" efter några månader. Kanske inte lika mycket men iallafall.

Efter andra barnet försvann de också efter förlossningen, och nu efter snart två år syns de utanför men inte alls lika mycket, bara just så att de sticker ut lite. Jag födde bägge som vanligt.

Jag är skitglad. Gillade dem inte innan, då de skavde och höll på, funderade också på operation. Men det behövs ju inte nu :)

• Anonym (blygdisar)

Haha ser fram emot nästa barn ännu mer nu :) min pojk är ju ett år nu och blygisarna har ju blivit lite längre igen men inte som förut nu hänger dom utanför en halv cm innan var det ju tre fyra cm så jag är oxå glad å hoppas då det fortsätter å krympa nästa gång . Men verkar ju inte spela roll hur man föder iaf . Fast hade ju värkar i 17 Tim och var helt öppen . Men nästa gång blir det planerat så kanske inte blir lika då men hoppas . Fast märkte du om det var förlosnningen eller innan alltså under graviditeten som dom blev mindre ?

• Anonym

Attans, ska jag behöva bli med barn för att de ska minskaFlört. Har oxå längre o känner att de skaver ibland o det är naturligtvis irreterande.
    Hoppas ni får ha kvar de "minskade" läpparna tjejer.
    Kram

• Anonym (blygdisar)

jo fast jag undrar vad det beror på att dom krymper och gör dom det på alla ?? ?

• Anonym (blygdisar)
    Anonym skrev 2011-05-15 22:21:16 följande:
    Attans, ska jag behöva bli med barn för att de ska minskaFlört. Har oxå längre o känner att de skaver ibland o det är naturligtvis irreterande.
    Hoppas ni får ha kvar de "minskade" läpparna tjejer.
    Kram
    ja det hopppas jag med =)
Svar på tråden Fick mindre inre blygdläppar efter förlossningen ...!?