• Anonym (...Ledsen...)

Mår dåligt.. Tjock mage...Bild..Hjälp mig....Måste få bort den.......

Hejsan..

Jag är så trött på min feta mage och skulle bli över lycklig om jag kunde få bort den. Från sidan på magen så ser det typ ut som att jag är gravid (är dock ej det) men fram ifrån syns det inte, men ser man magen i profil kan man tro att jag är gravid, vilket ät väldans tråkigt..  Är väldigt tråkigt att ha på sig linnen och liknande och spceiellt nu när de börjar vara sommar blir det varmt att gå med kofta på sig, för annars har jag alltid en kofta/pösig tröja på mig för att detta inte skall synas.

Nu har jag fått NOG! Jag mår dåligt att se min mage i spegeln, prova kläder och överhuvutaget veta om att min mage ser ut som en gravid mage.

Jag har smala ben, armar och ser "fin" ut på övriga kroppen, men har dock just magen som jag HATAR!!!

Hur ska jag göra för att snabbast möjligast få bort magen??

Jag är en person som inte är intresserad av sport och träning, och vill gärna "undvika" träning i länsta möjliga mån.  Finns det någon chans i världen att få bort den genom att slippa träna??

Just nu äter jag även onyttigt äter mycket slisk godis etc, men detta upphör NU! För nu banne mig ska jag ha bort den här innan jag dör......

Jag skulle bli så innerligt tacksam för era tips, och om min kagge skulle vilja dra åt h-vete......

P.s lägger upp en bild i profil på min mage så får ni se att det ser ut som att jag är gravid.. :(

Så deprimerande................................

• Svar på tråden Mår dåligt.. Tjock mage...Bild..Hjälp mig....Måste få bort den.......
  • FrökenL

Jag tror att om du minskar på slisk och sött,+ lite mindre mjöl och kanske mjölk så kommer det gå ut mycket luft och den kommer inte se lite "spänd" ut .. Sen är det bara att ta promenader och träna mage och rygg så snart är den smärt och smidig ! =) 

• Anonym (...Ledsen...)

Okej.
    Godiset har jag tänkt att plocka bort helt nu, från och med idag är det stopp med att handla godis. Mjölk dricker jag inte p.g.a att jag ej tycker om det.
    Skulle vilja ha en effektiv metod. Tänk om den aldrig försvinner.. :(

• Nape

Åh, så vi är två med denna jäkla mage?! Jag får minst en kommentar i veckan om den, mest från människor som gratulerar till graviditeten.. *snyft*

Jag äter inte godis eller annat slisk och håller nere småätande osv. Efter första gravidkommentaren åt jag GI i 1,5 månader och gick UPP sex kilo. Helt otroligt. Sedan åt jag pulverdiet, dock inte bara pulver utan 1-2 mål riktig men kalorisnål och nyttig mat. Gick upp något kilo men står nu still i vikt i alla fall.

Jag har MASSOR av gaser i magen och är (förlåt alla kräsmagade) ständigt "dålig i magen".

Arbetar till sent om kvällarna och innan arbetet har jag barnen- dvs jag har inte tid att träna. Däremot power walkar jag från och till jobbet vilket blir 45 minuter per dag. Ganska stillasittande jobb men när jag springer i trappor kanske en gång i timmen.

Jag blir galen.

• Anonym (...Ledsen...)

Ja de är så JÄVLA trist med denna mage. Jag har också fått kommentarer om min mage. När jag stod i kön på Willys förra sommaren sa en gammal dam till mig grattis ser att du väntar en liten en. Jag blev så förbannad så lämnade mina varor och gick ut. Det är fruktansvärt pinsamt när dom tror man är gravid.

Har dina metoder gett resultat?
    Jag har ingen arning om hur jag skall gå till väga för att få bort det snabbast möjligast.
    Hoppas att det blir bra för dig:)

• Julutzi

Jag har börjat springa på kvällarna... Jag har tappat 11 cm runt midjan, men jag hade ju såklart MYCKET mer mage än vad du har! Men det är i alla fall mitt tips...

♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Nape

Hej igen. Inget som helst resultat. Jag funderar på att köra laktosfritt för att testa om det är det som gör mig så uppblåst, men så glömmer jag bort det hela tiden. *s*

Lite sit ups borde vi ju klara du och jag. Ska vi köra en utmaning? 30 sit ups varje kväll. Har vi tid att sitta vid datorn har vi tid att göra dem.

• Anonym

du har inte funderat på om du är laktosintollerant? Det medför en svullen mage..
    Dra ner på mjölkprodukter så kanske det ger en liten förändring.

• Anonym (...Ledsen...)

Ok.

Laktosintollerant är jag inte, har inga problem med magen och mjölk dricker jag ytterst sällan, använder det till Té / flingor osv. Men det är inte så ofta.

Nape - Ja det skulle vi kunna, och så kan vi ju pratas vid och se om det ger resultat. Om vi börjar från och med imorgon och kör 30 stycken. Sen uppdaterar vi här när dom är utförda :)

• Nyfiken gul

skippa vitt bröd, pasta och övriga kolhydrater.

värsta boven nånsin.

sådär brukar en typisk smörgåsmage se ut, den är helt enkelt uppblåst.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (...Ledsen...)

Okej!
    Kan kanske stämma, äter smörgås till frukost.
    Min frukost brukar bestå av antingen en kopp Té som jag doppar t.e.x två limpskrivor i + några skorpor alt wasa frukost hård brö. Eller varm oboy och doppar smörgås i det.

Svar på tråden Mår dåligt.. Tjock mage...Bild..Hjälp mig....Måste få bort den.......