Mensen tillbaka?
Hur långt efter man slutat amma är det rimligt att vänta sig lite tant röd?? När är det läge att gå till farbror doktorn och kolla var det tagit vägen? :)
Börjar ju nästan bli lite orolig nu...
Hur långt efter man slutat amma är det rimligt att vänta sig lite tant röd?? När är det läge att gå till farbror doktorn och kolla var det tagit vägen? :)
Börjar ju nästan bli lite orolig nu...
hur gammlat är barnet?
efter ca 1 år kan man gå å kolla sig
Min lilla är 13 månader, jag ammar fortfarande lite (på morgonen) och har inte fått tillbaka min mens. Efter de andra barnen har jag fått tillbaka den ett par veckor efter amningsslut om jag minns rätt. Du behöver nog inte vara orolig.
9 månader är väl inte helt ovanligt, min första var runt 8-9 månader när mensen kom tillbaka (minns inte exakt) och min andra blir 9 månader nu i veckan och känns som att mensen är långt borta ännu! Vet flera som inte har fått förrän efter året!
Tycker bara det är superskönt jag, ju längre jag får slippa desto bättre!!
Ammar du fortfarande? Det påverkar ju väldigt mycket för vissa, jag måste nog ner till bara ett par-tre amningar per dygn om mensen ska komma tillbaka, och nu ammar jag andra betydligt mer än vad jag gjorde med första i samma ålder så...
Samma här, vart är mensen!?
Min minsta fyller 1 år om 2 veckor och jag ahr fortfarande inte fått tillbaka mensen... men har haft mensvärk, och det ahr "dragit" i ljumskarna och typ huggit till ibland i äggstockarna, så har jag haft nu i typ 6 veckor :S känns ibland som riktigt riktigt mensvärk så man blir att tänka "nu när jag går på toa så komemr den" men nejdå.. vart är den??
Jag har rpecis börjat sluta amma, ammar max 1gång/dygn nu.. Helammade i 8 månader sen delammat ca 4-5 ggr/dygn och hela nätterna efter det.. men som sagt inte nu längre..
Första barnet delammade jag från början och slutade helt när han var 5 månader... fick tillbaka mensen när han var 10 veckor.
Fler som varit utan minst ett år??
Jag ammar bara runt 05.00 på morgonen sedan ~1 månad tillbaka, och fick tillbaka mensen 14 maj då sonen var 8½ månad Så det var när två amningar per dygn byttes mot en som tant röd ville komma tillbaka!
Börjar kännas jobbigt att den inte kommer :S har mensvärk hela tiden.. dyker väl upp när som helst..
Ingen aning. Mitt barn är bara två månader och det verkar redan som min mens kommit tillbaka.. suck. Ammar ju fortfarande.