• annsofie1986

"hur stor ska man vara om en 6 månaders bebis"?

Hej, jag har en helt unerbar son som blir 6 månader denna veckan och alla säger att han är stor för sin ålder. många påstår att han ser ut som en 1 åring,
    Han vägde ca 8500 på 5 månaders kontrollen och var 71 lång.
    vi får se hur mycket han har vuxit till nästa kontroll som kommer i denna vecka.
    Hade varit roligt att få veta hur era barn tiller till i vikt och längd under 6 månaders tiden.

kram 

• Svar på tråden "hur stor ska man vara om en 6 månaders bebis"?
  • AnneliL

Min son var 70 cm o 8970 g en vecka innan sex månader. Vid fem månader hade han samma längd o vägde 8330

• Teskedsmamman

När vi var på kontrollen vid 5 mån vägde min 4:e kille 10 380 gr och var 68,5 cm lång

De andra 3 har vägt mellan 6,5-7,5 kg vid 5 mån... och varit 63-65,5 cm långa

Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Molls

Vår tjej vägde 10 795g och var 71,2 cm lång vid 5 månader. Nu vid 6-månaderskollen så var hon 72,2 cm lång och vägde 11 475g. En stor tjej m.a.o. men nu börjar vikten plana ut en aning. ;)

• Pickeli

Min är 2 månader och väger 6880 g redan. Jag spår en jättestor halvårsbebis när den dagen kommer han vägde 3390 när han föddes så kurvan står rakt upp!

• annsofie1986

nä man läser om hur stora era barn är så tycker jag inte att min son är allt för stor(inte för att jag själv har tyckt att han har varit stfor innan )

• Scarlett77

Äsch, va dumma folk kan va! Tycker inte din kille låter onormalt stor, minns inte exakt nu men har för mig min tös var runt 9 kilo och 68 cm vid 6 månader, nu är hon sju månader och väger ca 9,4 och är 72 cm! Barn ska ha lite hull, det betyder ju att dom mår bra och äter ordentligt :) Svärmor pikar sorleken på våran dotter så mycket att min sambo aldrig låtit henne vara barnvakt för han tror inte svärmor skulle ge henne mat!!! Jag är glad att han inte vill ha henne som barnvakt om han tror det om sin mor, han borde ju känna henne.

• annsofie1986

min sov var 59 lång och vägde 5050 när han föddes så redan där fick vi veta att han skulle bli en "stor kille"

• KMJ

6 mån och 9540 g och 70 cm lång, Får också höra att ahn är sååå stor för sin ålder.

• Natulcien

Min son hade ungefär samma storlekt som din på 5-månaderskontrollen: 8525g och 70 cm.
    Vid 6 månader vägde han 9140g och var 72,5 cm lång.

Och visst är han stor, eller framför allt lång, men inte alls extremt.

Han har växt snabbt, för han var inte så stor vid födseln; vägde 3500g och var 53 cm.

• flickan85

Jag tycker det låter stort. Men jag har en liten tjej. på 10månaders kontrollen vägde hon 8175gr och var nästan 72cm.

Svar på tråden "hur stor ska man vara om en 6 månaders bebis"?