• LillaJag76

Kläder til skolavslutning

Hej
    Vad ska era barn ha på sig när det är skolavslutning?
    Har en tjej som slutar 6-års och vet itne alls vad jag ska köpa för kläder.
    Har köpt svarta remsandaler..
    Hon älskar klänningar.
    Jag gillar priser som är på  lindex, hm kapp ahl...

• Svar på tråden Kläder til skolavslutning
  • Dr Mupp

Dottern är enkel. Det blir nån söt sommarklänning, korta leggings och remsandaler. Ev en kofta om det är lite kyligare.

Sonen är desto svårare. Funderar på kortärmad skjorta och byxor och gympadojjor.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Indianica

Min dotter har alltid haft klänningar. I år köpte jag en ifrån www.nelly.com, någon ifrån "Mee too", den kostade runt 299 kr (men fick literabatt då jag har studentleg). Dottern hade valt skorna först (rosa sandaler i etnostil) så jag valde helt enkelt klänning utifrån det, en lite "indiskaliknande" klänning med många mönster och starka färger.

Jag brukar  av ekonomiska skäl köpa klänningar hon kan ha senare under sommaren, inga glittriga feststassar och helst inte i vitt som ju så lätt får fläckar om de använder det senare, utan mer praktiska, men ändå fina sommarklänningar. HM brukar ha många fina sommarklänningar, köpt många där till avslutningar.

• mammaNena

när jag va liten fick jag alltid en klänning från linus och lotta när jag slutade skolan. en av dom som är lite finare ur deras sortiment. å vad jag kände mig vacker då Kommer nog kolla på något därifrån till dottern oxå.

• Busbellan

Min dotter är visserligen bara 4 år, men detta hade hon haft även om hon varit 6 år, Nu får hon använda det på syskonens skolavslutning istället
    Det är Nova star och visserligen lite dyrare än typ Lindex, men så underbart!
    Jag tycker det är viktigt med sk finkläder att de inte bara används just vid ett tillfälle utan även är användbara sen

Mamma till Nora, August och Ella
  • Indianica
    mammaNena skrev 2011-05-24 22:15:20 följande:
    när jag va liten fick jag alltid en klänning från linus och lotta när jag slutade skolan. en av dom som är lite finare ur deras sortiment. å vad jag kände mig vacker då Kommer nog kolla på något därifrån till dottern oxå.
    Vill inte göra dig besviken (för det blev jag för något år sedan) men Linus och Lotta är helt transformerat nuförtiden. Hemsidan på nätet är nästan exakt likdan gällande utseende och sortiment som Nelly.com och de säljer massor med olika märken numera och inte bara några få fina, som förr ....
  • mammaNena
    Indianica skrev 2011-05-25 09:47:36 följande:
    Vill inte göra dig besviken (för det blev jag för något år sedan) men Linus och Lotta är helt transformerat nuförtiden. Hemsidan på nätet är nästan exakt likdan gällande utseende och sortiment som Nelly.com och de säljer massor med olika märken numera och inte bara några få fina, som förr ....
    jaha tyckte det va så mysigt att just få välja ut 1 av de kanske 3-4 klänningar som verkligen va något extra, tex. en madicken klänning eller liknande. Men har dom ett så stort sortiment nu så finns det ju ingen anledning att välja där ifrån
  • Amalia079

Jag köpte tunikor från maxomorra hos littlebloom.se med leggings till att ha under. Perfekt lagom fina som de kan ha hela sommaren. Jordgubbar och prickar :) De hade erbjudande ut i förra veckan, kanske gäller det än. Man fick 25% rabatt med koden BARN

Lycka till

Svar på tråden Kläder til skolavslutning