• adrift

Farligt äta för mkt vattenmelon ?

Ja som rubriken lyder; gravid i v 20 nu, är de farligt å äta för mkt vattenmelon ? El nån annan frukt??

• Svar på tråden Farligt äta för mkt vattenmelon ?
  • Lady Gaga

På vilket vis tror du att det ska vara farligt?

När jag väntade första barnet så hade jag dels en period då jag åt en vattenmelon om dagen, sen hade jag en annan period där jag åt ett par kilo clementiner per dag.

• Javah

Hm, det kan jag inte tänka mig...

• abovo

Jag var galet nojig och orolig under min graviditet och jag googlade på allt, men jag kan inte minnas att jag har läst eller hört att det skulle vara farligt att äta mycket vattenmelon! Förutsatt att du äter något annat också och inte bara vattenmelon... ;) jag åt sjuka mängder jordgubbar och apelsiner.

• Googels

Vattenmelon ska vara vattendrivande, men har aldrig hört talas om att det ska vara farligt att äta under graviditet, eller annars heller förrestern... så du kan nog äta det med gott samvete

• adrift

Nej ja har aldrig hört de förrän igår, å tänkte måste fråga om fler hört detta. Älskar ju vattenmelon å dåöig på dricka vatten så jämnar ut sig ;)?

• La Lola
    adrift skrev 2011-05-16 07:53:41 följande:
    Nej ja har aldrig hört de förrän igår, å tänkte måste fråga om fler hört detta. Älskar ju vattenmelon å dåöig på dricka vatten så jämnar ut sig ;)?
    Hr du hört att vattemelon är farligt?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • adrift

Ja en som hört det från sin BM när hon va gravid att man inte ska äta för mkt frukt med vatten i .

• pluppfamiljen

Det kan vara vätske utdrivande det är väll det ända. Det är därför man ej ska ge för mycket till gamla och små barn. 

Blivande 6 barns mamma
  • La Lola
    adrift skrev 2011-05-16 08:44:47 följande:
    Ja en som hört det från sin BM när hon va gravid att man inte ska äta för mkt frukt med vatten i .
    För att...?....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • mliten

Det absolut enda är väl att salthalten i kroppen rubbas lite om man äter stora mängder.
    Men jag är vattenmelon- oman själv utan att vara gravid, varje år smäller jag lätt i mig en 6-7 kg i veckan. Och jag mår fint;)

• adrift

Högt blodtryck å samlade på sig vätska å de sa de va pga för mkt frukt ätande med vatten .

Svar på tråden Farligt äta för mkt vattenmelon ?