• Joico

Frisörschampo-hjälp!

De senaste gångerna jag köpt schampo + balsam har jag kört på Wella Pro Series (den där nya de kör reklam för nu) för färgat hår och jag har varit nöjd med det.

För nåt år sen provade jag ett gäng "frisörschampon".
    Först Kérastase Reflection Bain Miroir 2 och var jättenöjd med den.
    Efter det provade jag Redken Color Extend Shampoo with Cranberry Oil som jag också var nöjd med.
    Och sista "frisörschampot" jag provade efter de var TIGI Bed Head Brunette Goddess, som var helt OK men det kändes lite udda att ha den koladoften i håret.
    Kérastase ligger fortfarande på första platsen, den är jag klart mest nöjd med! Men den är också dyrast...

Nu är mitt Wella Pro Series-schampo snart slut så jag står i valet och kvalet om jag ska köra på ett frisörschampo igen. Kérastasen känns ju närmast till hands men i samma prisklass eller något lägre hittade jag några andra som jag blev nyfiken på. 
    Mitt hår är mellanbrunt (färgat, men ungefär samma färg original också) med mycket självfall som ibland ger lockar, det är jättetjockt och ganska grovt, blir frizzigt ibland.
    (Jag ska bara köpa schampo, inte balsam... balsam blir något från den vanliga matbutiken (vilket som är bäst där får ni också gärna tipsa om))
    Så nu frågar jag er om råd, vilket schampo ska jag välja? Och varför?

L'Oréal Professionnel Serie Expert Vitamino Color Shampoo, 250ml - 104kr

KMS California ColorVitality Shampoo, 300ml - 136kr

Sebastian Professional Color Ignite Mono Shampoo, 250ml - 142kr

Sebastian Professional Penetraitt Shampoo, 250ml - 142kr

Kérastase Reflection Bain Miroir 2 Shine Revealing Shampoo, 250ml - 162kr

• Svar på tråden Frisörschampo-hjälp!
  • Luullis

Jag röstar på Syoss istället, det är det bästa schampoo jag någonsin haft.

• Joico

Ingen som tycker nåt?
    (Syoss är inte ett alternativ, jag har haft Tresemmé förut och var inte helt nöjd. Har hört många som inte varit nöjda med Syoss) 

• luspudel

Syoss är ju sämst någonsin!

Jag tipsar dig att beställa från lookfantastic.com, då kan du spara lite pengar om inte annat Har inte provat alla schampon du väljer mellan så kan inte riktigt råda dig...

• Joico
    luspudel skrev 2011-05-16 11:58:44 följande:

Jag tipsar dig att beställa från lookfantastic.com, då kan du spara lite pengar om inte annat Har inte provat alla schampon du väljer mellan så kan inte riktigt råda dig...
    Jag kommer att beställa från feelunique.com.
  • Ventress
    luspudel skrev 2011-05-16 11:58:44 följande:

lookfantastic.com är jättebra. Jag köper Redkens All Soft-serie (har långt, tjockt, ibland frizzigt hår med lockar - låter lite som ditt) och nu får man både schampo och balsam för 18 pund, vilket är rätt billigt (min frisör tar nästan 300 bara för schampot). Kanske hittar du någonting där.
  • heter

Jag älskar KMS. Color är ganska bra men Silk sheen är superbra.

• Indianica

Om du inte överdoserar ett frisörschampoo är det ju drygt. Skippa ett par chipspåsar framöver och köpa kerastase

• Indianica

Och angående de schampoon du listar skulle jag säga: Kerastase eller Sebastian penetrait. kerastase är alltid bra och panetrait är bra för torrare hår, bevarar även färgen, doftar fräscht. Drygt.

• CeciliaB

Jag tycker Biolage (Matrix) är de bästa, annars är ju Caviar de absolut bästa men vet ej om de går att köpa i Sverige? Nån som vet?

• Moulin

Biolage är min favorit också! Den luktar otroligt gott! brukar köpa 1liters flaskor på frisörsalong, blir inte så mycket dyrare än ett vanligt schampoo. Kerastase är superbra, men jag tycker faktiskt bäst om Biolage.

• Mela78

Älskar Sebastian, funkar riktigt bra på mitt hår. Kerastase passar inte alls tyvärr, bortkastade pengar på flaskor som skräpar i badrummet och blir inte använda.

• Joico

Jag fick hjälp av nån "fråga frisören"-blogg... hon rekommenderade Redken Smooth down till mitt hår. Tydligen är  schampoon för färgat hår inte lika vårdande som de som är inriktade på att vara vårdande, och hon tyckte att jag hellre skulle ha ett schampoo som vårdade mitt frizziga och, troligen, torra hår.
    Men så skrev jag att jag inte hade möjlighet att köpa frisörbalsam också och då svarade hon att det var bättre att jag köpte ett milt schampoo i matbutiken och Smooth down-balsam.

Det slutade med att jag köpte Björn Axén Care Repair (för skadat och torrt hår) på jobbet. Jag har använt nå gratisprover förut som lite "boost" och de har varit bra, så vi får se då. Jag har kvar av mitt gamla schampoo och balsam än så jag har inte börjat med det nya

Svar på tråden Frisörschampo-hjälp!