Frisörschampo-hjälp!
De senaste gångerna jag köpt schampo + balsam har jag kört på Wella Pro Series (den där nya de kör reklam för nu) för färgat hår och jag har varit nöjd med det.
För nåt år sen provade jag ett gäng "frisörschampon".
Först Kérastase Reflection Bain Miroir 2 och var jättenöjd med den.
Efter det provade jag Redken Color Extend Shampoo with Cranberry Oil som jag också var nöjd med.
Och sista "frisörschampot" jag provade efter de var TIGI Bed Head Brunette Goddess, som var helt OK men det kändes lite udda att ha den koladoften i håret.
Kérastase ligger fortfarande på första platsen, den är jag klart mest nöjd med! Men den är också dyrast...
Nu är mitt Wella Pro Series-schampo snart slut så jag står i valet och kvalet om jag ska köra på ett frisörschampo igen. Kérastasen känns ju närmast till hands men i samma prisklass eller något lägre hittade jag några andra som jag blev nyfiken på.
Mitt hår är mellanbrunt (färgat, men ungefär samma färg original också) med mycket självfall som ibland ger lockar, det är jättetjockt och ganska grovt, blir frizzigt ibland.
(Jag ska bara köpa schampo, inte balsam... balsam blir något från den vanliga matbutiken (vilket som är bäst där får ni också gärna tipsa om))
Så nu frågar jag er om råd, vilket schampo ska jag välja? Och varför?
L'Oréal Professionnel Serie Expert Vitamino Color Shampoo, 250ml - 104kr
KMS California ColorVitality Shampoo, 300ml - 136kr
Sebastian Professional Color Ignite Mono Shampoo, 250ml - 142kr
Sebastian Professional Penetraitt Shampoo, 250ml - 142kr
Kérastase Reflection Bain Miroir 2 Shine Revealing Shampoo, 250ml - 162kr