• Joje80

Viktuppgång vid mens?? är det vanligt???

Hejsan. Jag har plockat ut min hormonspiral för 2,5v sen och för en vecka sen satte jag in en Kopprspiral. Blött lite sporadiskt men nu satte det verkloigen igång igår. Har varit blödningsfri i 4,5år därav mitt taskiga minne.

Nu har jag trots kämpande gått upp 1,5kg under mensen. Är det fler som gör det?
    Finns det fler och hur länge tar det innan det försvinner???

• Svar på tråden Viktuppgång vid mens?? är det vanligt???
  • Bibbidi

Jag gör det med, blir jättesvullen.

Tror det mest handlar om att jag blir så sötsugen och hungrigare generellt. Samma för dig kanske?

Gör över i princip så fort mensen är över, då är vikten på ungefär samma som innan också. Kanske något/-ra hekto skillnad bara eller så.

Är "svin"vanligt att man går upp i vikt vid mens, absolut ingenting ovanligt. Snarare ovanligt om man inte gör det.

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Sarve

Det är vätska i kroppen. Väldigt vanligt, ibland under mens, ibland i samband med ägglossning. Det försvinner av sig själv efter ett par dagar!`^^

• Estelle 83

Jag kan gå upp så mycket som 1 kg under menstruationen i vätska. Brukar försvinna ett par dagar efter menstruationen slutat.

• Sandra 1983

Har samma problem

Har gått ner 10 kg sen i våras och i somras hoppade min mens igång efter att ha varit borta i flera år

p.g.a jag ätit minipiller.

Hade mens en gång i somras sen har den varit borta men nu kom den igång igen och då visade vågen på +3 kg :(

inte ett dugg kul men jag rör på mig som vanligt och äter inte sötsaker så dom borde ju försvinna när mensen är över :)

Känns bra att veta att man inte är ensam om detta problem.

• Mallagirl

Hej!

Gick du ner som kilo som du gått upp efter mensen.

Jag själv går på viktväktarna och har gått ner stadigt de senaste veckorna. Men inte denna vecka när jag vägde mig efter fått mensen. Hade gått upp nära 1 kg. Snacka om misslyckande:(

Ska bli spännande att ställa sig på vågen om 1 vecka igen bär man inte har mensen.

Svar på tråden Viktuppgång vid mens?? är det vanligt???