• Lalalong

Mellandagsrea på bebiskläder?

Hejsan Hoppsan!
    Jag och maken har tänkt ge oss ut i mellan dags rean och i princip köpa alla kläder till Bäbis.
    Brukar det vara ordentlig rea på de kläderna? Det är ju inte lika säsongsbetonat som "vuxen" kläderna så... Men å andra sidan så kommer det väl in nytt sortiment på det också med jämna mellanrum.
    Tänkte bara höra vad era erfarenheter av det är... kan vi räkna med att hitta kläder till typ 50% och så eller?

• Svar på tråden Mellandagsrea på bebiskläder?
  • Åsa H

i mitten/slutet av januari brukar de flesta större kedjor köra halva reapriset, då kan man passa på att fynda

• Lalalong

tua85
    Okej, det är som på "vuxenkläderna" då alltså! Tack för info! Tror inte vi vågar vänta till halva reapris dock... Vi ska ju som sagt handla typ allt som bebisen behöver i klädväg och vi vet inte om det är en liten kille eller tjej och med tanke på hur lite känsneutrala kläder det finns i vanliga fall så vågar vi inte vänta tills det är för utplockat..

• Bella B

De minsta bebiskläderna (ofta könsneutrala) brukar enligt min erfarenhet INTE reas men det kanske är olika...

• Supermummy

Hur är det med barnvagnar, bilbarnstolar och selar då?

• Jefa

Supermummy
    De brukar ju sälja ut årets modeller nu kring dec och framåt för att få plats till 06:orna

• Lalalong

BellaB
    Okej... som jag befarade då. Det är ju som sagt inte så säsongsbetonat med spädbarnskläder så jag kan ju förstå att det inte behövs reas på samma sätt...
    Hm... kanske hela planeringen faller då.. Jaja, jag får hålla tummarna helt enkelt och handla ska vi ju göra ändå. Blir väl bara lite dyrare än tänkt kanske!
    Tack för era svar!

• Tozza

Jag har jobbat på Guppi bärnkläder och där kör de rea (gjorde förra året iaf) 30-50% på allt, då butiken ska bli tom för nya kollektioner. Så där vet jag att det är bra rea, sen så klart i jan/feb blir det ju 50-70% på det som är kvar.

Svar på tråden Mellandagsrea på bebiskläder?