• Glass

Vilka bör man skicka julkort till?

Jag har aldrig varit en sån som skickar julkort, men nu tänkte jag ta tag i det. Har suttit och knåpat ihop en stor hög alldeles själv (med sambons bistånd) och funderar nu på vilka man ska skicka till?

• Svar på tråden Vilka bör man skicka julkort till?
  • mooogn

Jag har som regel att skicka julkort med snigelpost till familj och övriga bekanta som tillhör den s.k äldre generationen. Mina och sambons vänner får ett likadant julkort fast via mail.

• Adelisa

nÄsta år ska vi skicka till: ( i o med vi har en liten då)

* Mina föräldrar och min bror
    * Min mormor o morfar
    * Sambons mamma och hennes sambo
    * sambons pappa och dennes sambo
    * sambons syster och hennes man
    * sambons mormor o morfar
    * sambons farmor o farfar

det är bara precis de närmaste av en superstor släkt..

Sen till ngra vänner. Ca, 4-5 par.

• Glass
    Själv tycker jag att mailjulkort är lite tråkiga, så jag kör nog snigel till alla.
    Men vilka är alla?
    Är det hela släkten? Alla kompisar och vänner eller hur väljer man ut?
  • mooogn

Jag väljer att bara skicka snigelpost till ett visst antal efs det blir så j***a dyrt att skicka till alla *S* Dessutom brukar jag skicka julkort till de jag vet skickar till mig, hehe.

• Adelisa

nja..

vi har bara de allra närmaste. Alltså bara precis. För om vi skulle skcika till alla.. ja. Släkten, jag har ju 6 farbröder och 3 fastrar t.ex. Och sen två mostrar och en morbror..

blir för mkt.

vi tar dem absolut närmsta som man träffar liksom.

oj, glömde ju mammas farmor. Henne måste vi också skicka till.

• Glass
    Haha, japp det blir dyrt, men det får jag ta. Jag har ju "sparat" en del pengar på de 28 åren som jag inte skickat alls
  • Glass
    Adelisa, ja du har lite rätt.
    Så alla föräldrar i uppstigande led.
    alla syskon
    alla nära vänner
    och de släktingar som man har en närmare kntakt med om det nu skulle vara några.
    Kan man tänka så?
  • Adelisa

glass

vi har inte heller skickat.. och gör det inte i år heller. Vi är inte så superseriösa.

Men nästa år har vi en liten och dte hade varit kul att skicka då och kul för mormor och dem att få ett med honom på..

• Adelisa

glass

ja, det tycker jag i alla fall.. Men det är skitsvårt.

Vissa skickar liksom till ALLA de kan komma på. Men det tycker jag är onödigt. De flesta träffar man ju. Nu är det mest för att vi såfall får gjort ett sånt du vet till hälften kort liksom..

• Glass
    Adelisa skönt att höra att fler är som jag.
    Jag tycker däremot att det är väldigt roligt att pyssla, så jag ville göra egna kort. Då känns det ju rätt bra att skicka iväg dem också..
  • mikalala

vi brukar inte skicka längre men vi brukade skicka till dem vi inte skulle träffa under jul helgen, de som bor långt bort och så...

• Adelisa

glass

precis. Ja, vi får se vad vi hittar på.

Ja, det hade faktiskt varit kul att göra egna också!!! Men de förväntar sig nog med kort på liten i tomtedräkt eller ngt...

Man kasnke skulle kunna göra ett dubbelt med kort på insidan och greja till! pyssel pyssel! lite som scrapbooking.. nått sånt..

• Pyssilullan

i år skickade vi till 33 st (!) :)
    Familj och släkt på bådas sidor + en del vänner

jättekul tycker jag

Svar på tråden Vilka bör man skicka julkort till?