Hjärtefröjd skrev 2011-05-16 14:05:13 följande:
Om du vet att du har PCO borde du kunna få hjälp direkt. Har du testat provera och pergotime?
Jag och min man har gjort utredning och behandling i form av hormoner och inseminationer på Andrologen (
www.andrologmottagningen.com) på Sophiahemmet. De har nästan ingen väntetid och priset är som ett landstingsbesök (frikort gäller).
En gynekolog jag var hos konstaterade det efter ett VUL. Men när jag sa att jag ville ha hjälp med att bli gravid så sa han att jag är för ung och inte borda bli gravid nu och "slänga bort mitt liv" (är 19 år, 20 i höst).
Men så det var ju ingen utredning utan bara en liten titt och sedan ett konstaterande.
Och lämnade då även blodprov men han har inte hört av (det var tre månader sen). Men vill inte tillbaka till honom, eller ens ringa och fråga om provsvaren, då han var så otrevlig och jag kände mig diskriminerad.
Precis som när jag ringde en mottagning tidigare idag. Hon som svarade i receptionen predikade för mig i en kvart att jag är för ung för att att söka hjälp.............
Men så ja, jag har bara vetat om att jag har PCO (åtminstonde) i tre månader, snart fyra. Så har inte provat Provera eller Pergotime. Men vill prova det och se om det hjälper. Men då måste man ju göra utredning. Och tyvärr så verkar det ju som att man måste vänta ett helt åt innan jag får ställa sig i kö för utredning.
Men jag och min man är villiga att betala för att kunna börja nu.
För då jag inte har egen ägglossning så tycker jag det är löjligt, dumt och fullständigt korkat att man ska försöka på egen hand i ett år, minst..
Okej. Fick du då Provera och Pergotime där ? För dom flesta privatkliniker jag hittar erbjuder bara IVF. Och jag vill inte bli plockad, utan vill bara ha hjälp att lossa mina ägg.
Tack för ditt svar, och hoppas du orkade läsa igenom detta långa och svara på dom frågorna. =)