• WasaE

Zumba Fitness

Hej.
    Tänkte höra om det är någon som testa Zumba?
    Jag har tänkt att jag ska gå och testa det imorgon, men ja undrar nog mest över vad man ska ha på sig? Ja menar, är det mkt guppa, kanske man ska ha en sport bh? linne eller T-tröja? långa lr korta byxor, tajta lr vanliga mjukisar???

Jag ser iaf fram emot det enorm då ja älskar att dansa! =)

• Svar på tråden Zumba Fitness
  • Nuno

Jag dansar Zumba hemma och då har jag sportbh, skönare och röra sig i en sån plus att jag har rätt så stora bröst.. Sen brukar jag ha t-shirt och kortbyxor, brukar också ha stretchbyxor (träningsbyxor, som andas) men det är skönare med kortbyxor då jag svettas som bara den ;) 
    Vilka kläder du väljer märker du sen vad som passar, men skorna är viktigare tycker jag :)

Hade så roligt! :D 

• BuoBä

Ja, du kommer hoppa runt och skaka både det ena och det andra   så sportbh rekommenderas.

Man blir rätt svettig så jag skulle rekommendera träningkläder i syntet om du har. En vanlig bomullströja blir blöt och tung.

Zumba är kul! Det är inte så noga att man gör rätt så länge man har roligt och blir svett. På mitt gym är spridningen på deltagare stor. Allt från flortisar i senaste träningsmodet, till äldre herrar i shorts och t-tröja.

• tantS

Älskar zumba :D
    Viktigare att du har rätt skor och nåt som håller boobsen på plats än rätt kläder! Du kommer skaka på rumpan, hoppa och jucka i en timmes tid! Ta en stor vattenflaska och en handduk med! Brukar kunna vrida ur min tröja efter zumban så svettig man blir :P

Ha det så jätteroligt!!

• katalysator

På mina zumbapass brukar det finnas folk som har typ alla olika kläder du rabblade upp där, så det finns inget "rätt" val av kläder! Ta det du känner dig mest bekväm med. Jag brukar ha knälånga pösiga träningsbyxor och ett linne och mina inomhusträningsskor (smidiga gympisar, inte löparskor) men det brukar även vara några som tränar barfota :)

Svar på tråden Zumba Fitness