• NenneLo

"Kvinnor över 50 ska inte ha bikini"

"När 2000 brittiska kvinnor mellan 18 och 65 fick svara på frågor om vad som passar sig i klädväg för olika åldrar, är det en ganska sträng syn på kvinnor och kläder som tonar fram.Till exempel är bikini inget en kvinna ska bära om hon är över 47.Högklackat funkar upp till 51 – ungefär samma ålder som en kvinna bör sluta ha långt hår och hästsvans."

Vad tycker ni? Ska kvinnor över 50 bära bikini eller är det endast för ungdomar?

http://www.aftonbladet.se/wendela/article13034467.ab Artikeln hittar ni här! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Kvinnor över 50 ska inte ha bikini"
  • varfördåför

blir dock lite irri då morsan har snyggare kropp än mig :-P

nepp... kan inte stava... sorry!
  • NenneLo

Oavsett kropp tycker jag att alla kan ha bikini faktiskt!

• Lavish

Kvinnor över 50 ska bära vad de vill. Vad jag tycker är tilltalande är egentligen helt irrelevant. Men hur osmakligt/smakligt det är med 50+ i bikini beror väl lite på kroppsformen vare sig man är 50+ eller ej.

• bananflugekärlek

80-åriga kärringar har snyggare kropp än jag, så de kan gott få bära bikini om de vill. Jävla idioter som har åldersgränser på sådant i huvudet.

• Lovey

Jag skiter fullständigt i vad andra har på sig

• Fru Kwasthilda

Vissa saker tycker jag inte är snyggt på äldre kvinnor tex kortkort kjol eller långt utsläppt hår eller platåskor. Men vad jag tycker ska ju vara ointressant för kvinnorna.

• pluvdo

Mamma som är 57 i år ser bättre ut i bikini än jag gör så jag tycker absolut att kvinnor över 50 kan ha bikini...

Lite mer tveksam till män över 50 i speedos, dock. ;) Eller ja... tveksam till män i speedos oavsett ålder...

• Ginevra
    Lavish skrev 2011-05-16 14:27:52 följande:
    Kvinnor över 50 ska bära vad de vill. Vad jag tycker är tilltalande är egentligen helt irrelevant. Men hur osmakligt/smakligt det är med 50+ i bikini beror väl lite på kroppsformen vare sig man är 50+ eller ej.
    Precis, det finns 50-plussare som har snyggare kroppar än många 20-åringar.
Svar på tråden "Kvinnor över 50 ska inte ha bikini"