• Anonym (Förfärad)

Gravid 31 veckor. Måste avliva min katt. Ångest!

Min katt är dotter till min första katt.

Hon föddes i min säng och jag torkade av hennes lilla kropp med en handduk. Hon va det sötaste lilla krypet jag sett.

När hon skulle börja gå på lådan själv så märkte jag att hon började droppa urin. Hon slutade inte med det.
    Hon har en förlamning i svansen och hennes Urinblåsa satt fast i bukväggen. Dom opererade loss den och sedan dess har hon mest kissat på sig i sömnen.

Förutom 2st infektioner i kisskanalerna så är hon annars frisk.

Hon är en superglad kelig katt som aldrig blivit "vuxen" i huvudet.

Problemet är nu att jag inte kommer klara av att ta hand om en inkontinent katt med allt det innebär (försäkring täcker inte hennes medfödda fel),

Jag har inte råd eller tid när jag får barn att ta hand om min älskade lilla raring och inget ställe skulle ta hand om en handikappad katt? Hur rar hon än är.

Hon är nu 2.5år gammal.

VAD ska jag GÖRA?

• Svar på tråden Gravid 31 veckor. Måste avliva min katt. Ångest!
  • Anonym (Förfärad)
    crazy mom skrev 2011-05-16 14:22:34 följande:
    Finns det inte kattblöjor?
    Går att sätta på henne vanliga blöjor om man gör hål för svansen. men då måste hon gå med dom resten av sitt liv.... och jag måste byta på både henne och min bebis
  • IaOnDaFluff

Du kan ju inte avliva en katt bara för att du ska få barn? Kan du inte försöka få det att fungera i alla fall och inte ge upp innan du har försökt? Det finns inte någon i din omgivning som vill ha hand om katten?

Vad innebär problemet? Hur mycket tid lägger du på henne om dagen?! Är du ensamstående, eller har du sambo/man som skulle kunna hjälpa dig? 

• IaOnDaFluff
    Anonym (Förfärad) skrev 2011-05-16 14:24:28 följande:
    Går att sätta på henne vanliga blöjor om man gör hål för svansen. men då måste hon gå med dom resten av sitt liv.... och jag måste byta på både henne och min bebis
    Jag förstår inte vad problemet är, varför kan du inte byta på både din bebis och katten?
  • Anonym (Förfärad)
    IaOnDaFluff skrev 2011-05-16 14:24:45 följande:
    Du kan ju inte avliva en katt bara för att du ska få barn? Kan du inte försöka få det att fungera i alla fall och inte ge upp innan du har försökt? Det finns inte någon i din omgivning som vill ha hand om katten?

Vad innebär problemet? Hur mycket tid lägger du på henne om dagen?! Är du ensamstående, eller har du sambo/man som skulle kunna hjälpa dig? 
    hon kissar överallt. ÖVERALLT. hon kan inte vara i större delen av lägenheten utan blöja. hennes veterinärräkningar har nu kostat ca 8000kr.

man måste ju moppa lägenheten varje dag. leta fläckar. tvätta allt hon kissat på.. slänga saker som inte kan göras rena från kisset. köpa antikissmedel. och spreja med.
  • IaOnDaFluff
    Anonym (Förfärad) skrev 2011-05-16 14:27:07 följande:
    hon kissar överallt. ÖVERALLT. hon kan inte vara i större delen av lägenheten utan blöja. hennes veterinärräkningar har nu kostat ca 8000kr.

man måste ju moppa lägenheten varje dag. leta fläckar. tvätta allt hon kissat på.. slänga saker som inte kan göras rena från kisset. köpa antikissmedel. och spreja med.
    Ja, men då låter blöja som den ultimata lösningen i mina öron och då byta på både bebis och katt.

Att avliva låter väldigt grymt i mina öron 
  • Anonym (Förfärad)

en gång kissade hon på en eldosa så strömmen gick i hela lägenheten..

• Anonym (Förfärad)
    IaOnDaFluff skrev 2011-05-16 14:28:09 följande:
    Ja, men då låter blöja som den ultimata lösningen i mina öron och då byta på både bebis och katt.

Att avliva låter väldigt grymt i mina öron 
    jo men bajsar hon i blöjan så kommer hon få en infektion igen som kommer kosta 2000 igen och ge henne en jääävla massa lidande när bakterier äter upp hennes urinblåsa
  • FrökenLöken

Låter som om du redan bestämt hur du vill göra.

Att fråga om råd inför stora beslut i ett forum, är som att pissa i sitt morgonkaffe.

Lycka till.

• IaOnDaFluff
    Anonym (Förfärad) skrev 2011-05-16 14:28:27 följande:
    en gång kissade hon på en eldosa så strömmen gick i hela lägenheten..
    och? Jag förstår att det är kämpigt. Men du bestämde dig från början att ta hand om den här katten. Du kan ju inte sluta nu bara för att du ska få ett barn. Då kunde du lika gärna ha avlivat henne från början. Är katten verkligen värd att dö för att du ska få barn?

Förlåt om jag låter arg, men jag älskar verkligen katter och anser att om man tar på sig ett ansvar för ett djur så är det livslångt. Även om djuret är handikappat. Man slutar inte bara för att man får barn. Eller stöter på andra problem i livet. 
Svar på tråden Gravid 31 veckor. Måste avliva min katt. Ångest!