• Kebnekaisa

Jag har en sån anti-känsla, -tycker det är supertöntigt, när par går klädda i likadana kläder!!!

Jag har en sån anti-känsla för det, tex när ett par kommer, med exakt likadana träningsoveraller. Eller om de har varit på "OBS" och köpt exakt likadana jackor och kläder, som de har på sig...

Vet inte vad det är? Men så när jag nu köpt en höstjacka på Stadium och pojkvännen blev sugen på att köpa en likadan, så kände jag ett sånt där "motstånd" till det, för jag har en sån där "anti-känsla" inför att vi skulle gå likadant klädda.

Men visst får han köpa likadan , Det är väl bra om han tycker den är snygg. Så jag tycker han kan köpa den nu! Ändå!!

• Svar på tråden Jag har en sån anti-känsla, -tycker det är supertöntigt, när par går klädda i likadana kläder!!!
  • Kebnekaisa

MEn INTE likadana träningsoveraller!!! DÄR går iallafall gränsen!!!

• cheetah

Jag har jobbat på camping och där har jag verkligen utvecklat allergi för likadana träningsoveraller! Husvagnsfolk klär gärna hela familjen i likadana kläder - kanske blir det lättare att hitta igen varandra då?

Jag och maken har faktiskt likadana regnkläder (råkade vara rea), och några t-shirts som är likadana - men jag ser ALLTID till att köpa olika färger åtminstone, och så undviker jag helst att ha just likadana t-shirts på samtidigt... Egentligen är det ju lika fånigt som att klä sig likadant, men jag kan inte hjälpa det!

• Nessa78

Hahaha.. jag håller med helt och hållet. Man ska ha en egen smak annars kanske man tappar sej själv ju.
    Aldrig att jag skulle klä varken gubben eller mina barn i samma kläder.. har total anti- känsla mot det. Min mor klädde mej och mina syskon i samma kläder.. färgen var det ända som skiljde ibland.. jag hatar det nu.. haha. Min mamma tyckte väll om det men jag hatade det och gör det nu med.. usch och blää!!!

• Tini

Ha ha!!
    jag och gubben har några tröjor spm det är samma motiv på..
    (support kläder från Mc-klubbar) Men har ALDRIG på de samtidigt!

• Kebnekaisa

Hi, hi cheeta!! "Jag har jobbat på camping och där har jag verkligen utvecklat allergi för likadana träningsoveraller! Husvagnsfolk klär gärna hela familjen i likadana kläder - kanske blir det lättare att hitta igen varandra då?"

• Kebnekaisa

Hi, hi cheeta!! "Jag har jobbat på camping och där har jag verkligen utvecklat allergi för likadana träningsoveraller! Husvagnsfolk klär gärna hela familjen i likadana kläder - kanske blir det lättare att hitta igen varandra då?"

• Linda1976

Jag trodde bara det var i filmer som Sunes sommar, Vi hade iaf tur med vädret och så som det fanns. Jag har aldrig sett herr&fru träningsoverall på riktigt! HAHAHA

• Miss Cee

Oj, oj, oj de finns överallt!

Dessutom tycker jag att det är ganska vanligt att par kommer i samma färger, även om de har olika kläder. Satt på en middag för några år sedan och då var det verkligen "Par röd" och "Par Blå" samt "Par svart". Men det är ju inte lika farligt, det kan hända oss också, men aldrig med avsikt. Ibland bara råkar det bli så att man valt samma färg i garderoben den dagen, men aldrig någonsin medvetet.

Tycker också attd et är hemskt med "Familje uniform" på föräldrar eller barn. Jag är till och med så nojig att jag blir irriterad på föräldrar som ska döpa sin barn till namn som "passar ihop" eller tvunget måste döpa sina barn på samma bokstav. Varför matcha ungarna med varandra?? Hur ska det då gå när de blir vuxna? Ska de aldrig få skaffa en partner för att de måste bo ihop med sin bror som heter ett matchande namn? ;)

• brokig

Mina föräldrar är hopplösa på det där. De har likadana mjukisdresser i lila!!!!
    och så har de båda beställt sådana här "snyggare än någonsin"-T-hirts från Marabou som de har på sig samtidigt.
    Jag vill inte synas med dem när de ser ut så, men jag håller med campingteorin. De campar för jämnan ju.

• Yggdrasil

Hade ALDRIG tillåtigt att min Älskling köpt samma jacka som mig! Visst som du säger trevligt om han tycker den är fin. Jag tycker det är pinsamt bara att se likadant klädda par.

Jag hade nog tagit med honom på en shopping runda och hittat nån annan fin jacka, alternativt gett honom min (perfekta anledningen att få shoppa nytt ju).

Lika bra att vara hård Kebnekaisa annars vet man aldrig var det slutar...

• Kebnekaisa

Tjaa, just i detta fall, så var det ju en rätt anspråkslös svart, färg och den är snygg.
    Så, Det skulle väl inte skifta "så mycket" från alla som har Canada Goose jackor,

Sen har jag ju faktiskt inte BARA den nu. Och inte han heller (vi varierar oss litet!)

• Lady Amalthea

haha.. ja,jag har också lite svårt för sånt där. Jag bryr mej iofs inte om andra.. Men vill helst inte gå utanför dörren klädd likadant som min sambo :p

• Danbala

Vi har båda en garderob som tuill 90% är svarta kläder, så samma färg är svårt att undvika. Däremot undviker vi, om vi kan, att ha militärgröna skjortor samtidgt och så.

Svar på tråden Jag har en sån anti-känsla, -tycker det är supertöntigt, när par går klädda i likadana kläder!!!