• Anonym

gravid i vecka 34+4 och jätte mycket "mensvärk" i magen och ryggen!?

har i flera timmars tid haft jätte mycket "mensvärk" och molande värk i magen och ryggen.. gör inte direkt jätte ont men det känns absolut!

har i vanliga fall sammandragningar och förvärkar.. men inte haft det såhär förrut.. så ihållande och länge!

vad kan de bero på?

• Svar på tråden gravid i vecka 34+4 och jätte mycket "mensvärk" i magen och ryggen!?
  • Anonym

Det kan vara förlossningen som startat.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-16 19:36:58 följande:
    Det kan vara förlossningen som startat.
    va?? redan..
  • mmmiikaela

växtvärk! har haft så sen v 25 typ, sitter i rygg o mage o de kan även stråla, kan sitta i flera timmar/dagar.. magen blev inte hård.

son född 09, & lillebror som kommer i slutet på juni.
  • Anonym
    mmmiikaela skrev 2011-05-16 19:37:58 följande:
    växtvärk! har haft så sen v 25 typ, sitter i rygg o mage o de kan även stråla, kan sitta i flera timmar/dagar.. magen blev inte hård.
    har du molande värk mellan benen och ljumskarna då också? har inte haft det såhär alls innan!
  • 030511

Jag har likadant jag e i v.33+3  och det har nu på gott under några dagar
    jag intalar mig att det är ....... förberdelsen inför det onda vi ska gå igenom

så länge du inte får smärtsamma "mensvärkar" med sammandragningar e det ingen fara
    ring in annars för ctg kontroll

• Lady Gaga

Jag tycker att du ska ringa förlossningen och höra med dom vad dom tycker.

Silence! I KEEL you!
  • mmmiikaela
    Anonym skrev 2011-05-16 19:39:11 följande:
    har du molande värk mellan benen och ljumskarna då också? har inte haft det såhär alls innan!
    jaa, de molar lite överallt, de är helt normalt, men blir magen hård i samband med detta så är de ju förvärkar, men känns magen som vanligt så är de bara växtvärk o ligamenten som känns =)
    son född 09, & lillebror som kommer i slutet på juni.
  • Anonym
    030511 skrev 2011-05-16 19:39:50 följande:
    Jag har likadant jag e i v.33+3  och det har nu på gott under några dagar
    jag intalar mig att det är ....... förberdelsen inför det onda vi ska gå igenom

så länge du inte får smärtsamma "mensvärkar" med sammandragningar e det ingen fara
    ring in annars för ctg kontroll
    ja ont gör det när det väl är igång på riktigt.. detta är tredje gången för mig så jag vet ju hur det känns att ha riktigt värkar
    men om du har haft som mig i några dagar så är säker inte detta nån fara!
    Lady Gaga skrev 2011-05-16 19:40:14 följande:
    Jag tycker att du ska ringa förlossningen och höra med dom vad dom tycker.
    ja om det fortsätter såhär hela kvällen ringer jag och rådfrågar!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-05-16 19:37:45 följande:
    va?? redan..
    Jag fick så. Då var det på riktigt. För tidigt tyckte jag (som hade räknat med att gå över tiden för det gör ju alla) men bebisen ville ut =)
  • Anonym
    mmmiikaela skrev 2011-05-16 19:43:29 följande:
    jaa, de molar lite överallt, de är helt normalt, men blir magen hård i samband med detta så är de ju förvärkar, men känns magen som vanligt så är de bara växtvärk o ligamenten som känns =)
    Min mage blev aldrig hård. Aldrig. Men ut kom min unge =)
Svar på tråden gravid i vecka 34+4 och jätte mycket "mensvärk" i magen och ryggen!?