• Curious

Skicka stort paket med Schenker

Jag har sålt en sulky på Tradera och ska nu skicka den med Schenker. Jag kollade upp fraktkostnaden innan och att paketet som är ganska stort gick att skicka med schenker. I deras pristabell skulle det kosta 309 kr att skicka med privpak standard ombud som ett skrymmande kolli. Men jag kan inte hitta var på schenkers hemsida som man bokar frakt för ett skrymmande kolli.

Finns det någon som vet var man hittar bokningar för skrymmande eller hur man går tillväga annars?

• Svar på tråden Skicka stort paket med Schenker
  • Liil

Antar att du ska boka din frakt inne/via Traderas sida så att de får billigare pris. Vad jag kan se så är max måtten 70x40x35 cm  å max vikt 10kg! Men jag kan ha missat nån länk, men så tolkar jag de.....

• Curious

Nej jag kan inte skicka från Traderas fraktsida eftersom paketet är större än maxmåtten. Men om man går in på schenker.se - paket - privpak - priser så finns det ett alternativ för större paket som heter privpak standard ombud där max är 20 kg och längd+omkrets=3 m för skrymmande paket. Men jag kan inte hitta vart jag kan boka denna typ av frakt.

Svar på tråden Skicka stort paket med Schenker