• N 290

Operation magmunsbråck?

Tänkte fråga om det är någon härinne som har gjort en såkallad fundoplikationsoperation (eller någon annan variant) dvs när man opererar ett magmunsbråck?

Skulle verkligen uppskatta om ni kunde berätta om fördelar respektive nackdelar om en sådan operation och vad du (som eventuellt) gjort en operation tycker nu i efterhand?

Funderar själv på en operation, känns för närvarande inte som ett alternativ att äta såhär höga doser medicin (60-75 mg Lanzo) och ändå inte bli hjälpt fullt ut. Vill egentligen bara få tillbaka en vanlig tillvaro med möjlighet att sova liggandes - på mage! Äta någonting annat än kokt fisk och kunna motionera som en vanlig människa utan att behöva känna hur det "kryper" i bröstet samt få upp massa slem i halsen.

Dela gärna med dig av din historia!

• Svar på tråden Operation magmunsbråck?
  • Sonya

hej har magmuns bråck, o det gör djävulskt ont, bränner ända upp i hals o rygg, o inget finns att göra, har varit inlagd,men dom kan inget göra, ska man leva med detta onda,resten av livet jag är 73 år,, fy det vill jag inte. blir en giftspruta i hamburg då. klarar inte att ha ett sånt liv, är det fler som har detta problem. o som kan ge några råd som lindrar smärtan,kul om någon hör av sig,

• KSa
    Sonya skrev 2012-07-22 20:46:01 följande:
    hej har magmuns bråck, o det gör djävulskt ont, bränner ända upp i hals o rygg, o inget finns att göra, har varit inlagd,men dom kan inget göra, ska man leva med detta onda,resten av livet jag är 73 år,, fy det vill jag inte. blir en giftspruta i hamburg då. klarar inte att ha ett sånt liv, är det fler som har detta problem. o som kan ge några råd som lindrar smärtan,kul om någon hör av sig,
    Hej! Hur har det gått? Min pappa har samma problem. Är det sant att man inte kan opereras när man är äldre?
    Med vänliga hälsningar, 
  • biggerswoman

Hej
    kan man operar detta? jag har samma problem, men min läkare skriver bara ut medicin,
    Äter mest ångkokta mat och fisk som du skriver
    äter jag stekt mat så är det skit jobbigt

/mig 

Svar på tråden Operation magmunsbråck?