• syskonsförsök

    Sparsam blödning på BIM - gravid

    Hej!

    I lördags hade jag BIM. Brukar alltid få spottings innan mens men när dessa inte kom som de brukar så tog jag ett test i fredags som visade svagt positivt. Dagen efter (på självaste BIM-dagen) får jag först bruna flytningar men dessa går sedan över i svagt röda/rosa flytningar. Ibland har det kommit mer blodfärgade flytningar också.. Testet är fortfarande positvit och dessutom starkare.. Idag har blödningarna fortsatt, de är inte rikliga.. Kommer enbart när jag torkar mig och aldrig i trosorna men det blir lite blodigt på pappret nästan varje gång (dock inte vid varje toalettbesök). Tog ett nytt test i morse som nu är riktigt starkt och tydligt..

    Det känns som en mens som aldrig riktigt vill dra igång..

    Vet att det bara är till å avvakta och se vart där bär hän men jag vill ju veta nu ju.. Är det någon mer som varit med om detta? Hur gick det? Blev det missfall av blödningarna? Hur länge höll blödningarna i sig?

    Så himla tacksam om nån vill ta sig tid å svara...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 21:53
    Glömde tillägga att jag inte har ont.. Kan känna nåt stick eller så ibland men då väldigt kort. Ingen smärta att tala om..

  • Svar på tråden Sparsam blödning på BIM - gravid
  • Sannaslim

    Hejsan

    Jag hade Bim den 21 April och fick da lite spottings (brukar aldrig ha det) under tre dagar (min mens brukar vara i 5 dar), sa jag trodde saklart att det hade blivit nat konstigt med min mens, jag hade precis startat en utredning privat, sa jag borja googla runt och da hittade jag att blodningar vid Bim kunde betyda att agget faste da, sa jag tog 3 st grav test under 3 dagar som bara blev starkare och starkare Glad sen var jag aven och gjorde VUL i forra veckan och da sag man ett litet knyte med hjartverksamhet!

    Nu ar jag i vecka 8 och jag mar superilla, har ont i brosten, hungrig hela tiden och extremt trott. Sa det verkar som om de sitter kvar fortfarande ska dock tillbaka i vecka 11 och gora nytt VUL for att lugna mig lite.

    Hoppas det gar bra for dig!

  • syskonsförsök

    Tack för ditt svar! Hoppas..

    Jag slutade blöda i förrgår. Blödde alltså 3-4 dagar med extremt sparsamt blod. Men dock klart rött blod ibland.. Sista dagen var det mer rosa flytningar. Har testat med gravtester varje morgon och det blir bara starkare och starkare.. Idag är det teststrecket starkare än kontrollstrecket.. Började må illa igår med. Hoppas verkligen pyret vill stanna nu då! Har fått tid för VUL 3/6. Man vill ju så himla gärna att det ska gå vägen.. Grattis till din gravididtet! Så roligt att det kan funka trots blödningar!

  • Foxiiz

    Hej!

    Sitter och googlar runder och landade i denna tråd.

    Tänkte kanske ni kunde hjälpa mig. Hade bim i fredag och fick brun "mens"

    I lördags natt kom de vanligt rött och idag bara lite brunt. Har högt prolaktin pga tumör så min mens är lite sisåsär... Kan detta vara en nid eller genombrottsblödning?

    Hade ont i brösten tidigare i veckan och de har jag aldrig innan mens.

    Även lite synliga blodådror på brösten + gasig.

    Har försökt bli gravid i snart två år, och mer allvarligt de senaste halvåret.

    Vad tror ni?

Svar på tråden Sparsam blödning på BIM - gravid