Lendo, Cashbuddy osv...
Någon som har erfarenhet av sånna här bolag och finns det fler ?
Jag har en krånglig ekonomisk situation just nu och jag känner att behöver ha en ränta istället för flera, även om räntan är högre så borde de bli billiogare än flera räntor.
Just nu har jag:
Swedbank: Lån 15400, Amortering 1400, Ränta 78:-
Entercard: Lån 14966, Amortering 434, Ränta 142:-
Nordea: Lån 4810, Amortering 513, Ränta 70:-
Kreditor: Lån 1735, Amortering 105, Ränta 24:-
Handelsbanken: Lån 19438, Amortering 770, Ränta 221:-
Som det är nu har jag alltså
Lån: 56349, Amortering 3222, Ränta 535:-
Känns rätt surt att betala 500kronor i ränta varje månad.
Hade varit bättre att ha ett lån på 60 000 och betala av typ nu när ja är arbetslös 1000 och sen öka till 2000 eller kanske till och med 3000 när ja känner att jag kan.
Jag kan liksom aldrig unna mig något och när jag känner att jag inte gjort det på länge så gör jag det ändå och då får ja betala ränta, det är bättre om ja betalar 1000 i månaden och kan känna att ja kan spara 500 och kanske köpa ett par nya byxor per år, eller en bok, eller något kul till djuren.
Någon som vet hur de funkar med lendo eller liknande, och vilka olika bolag som finns.
Swedbank är ett lån som ja tagit för att köpa bil och ta körkort
Entercard är ett kreditkort som ja tog när ja skaffade hund i fall något skulle hända, var tvungen att börja använda det nu när jag blev arbetslös för det tog flera månader innan min a kassa kom igång.
Nordea är ett kort jag har till att laga bilen, har bara använt det på den verkstadskedjan,.
Kreditor är klarna, när man beställer saker på nätet så kan man dela upp betalningen
Handelsbanken är en kredit jag fick när ja tog en tv och hemmabio på avbetalning för flera år sedan, fick då ett kredit kort som ja bara fortsatte att använda.
Någon som kan hjälpa mig att få ordning på min ekonomi.