• tystlängtan

Installera tvättmaskin i bostadsrätt

Vi ska titta på en bostadsrättslägenhet imorgon som enligt bilderna verkar sakna en tvättmaskin. Vi vill gärna ha tvättmaskin om vi ska flytta, så jag undrar, vad skulle det kosta att installera en tvättmaskin (ungefär) och vad i övrigt skulle man behöva tänka på? Vi skulle inte göra något själva utan se till att någon som kan sådant gör det isf.

• Svar på tråden Installera tvättmaskin i bostadsrätt
  • katalysator

När man köper en tvättmaskin eller diskmaskin brukar vitvarubutiken även erbjuda installation mot en extra avgift (typ 300-500 spänn).

• Cornellia

Ni får ju kolla på hur det finns möjlighet att koppla in den.

Tex om det inte finns uttag för elen i badrummet, så måste nu kanske dra dit det "själv" vilket kan innebära att man måste ha nytt kakel i hela badrummet, beroende på hur det ser ut.

BF 1/9 2011
  • tystlängtan
    Cornellia skrev 2011-05-16 22:41:33 följande:
    Ni får ju kolla på hur det finns möjlighet att koppla in den.

Tex om det inte finns uttag för elen i badrummet, så måste nu kanske dra dit det "själv" vilket kan innebära att man måste ha nytt kakel i hela badrummet, beroende på hur det ser ut.
    har du någon aning om vad det kan tänkas kosta isf?
  • Cornellia

Det beror ju helt på hur stort badrummet är, och vad som verkligen behövs göras.

BF 1/9 2011
  • tystlängtan

Jo, jag förstår att det kan variera, men pratar vi om 2000? 5000? 20000? ännu mer? Någon indikation bara tänkte jag.

• Barbabok
    katalysator skrev 2011-05-16 22:34:18 följande:
    När man köper en tvättmaskin eller diskmaskin brukar vitvarubutiken även erbjuda installation mot en extra avgift (typ 300-500 spänn).
    Den installationen består av att ställa in maskinen i badrummet och stoppa i kontakten.
    En elinstallation är betydligt dyrare, ffa om dosa saknas. 1500-4000 beroende på hur lång kabel som ska dras säger maken elektrikern.
Svar på tråden Installera tvättmaskin i bostadsrätt