• Pilla70

Iberogast?? IBS medicin

hej! är det någon som testat eller vet något om denna medicin, Iberogast. Har bara läst om den att det är en ny medicin för de med IBS.

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Svar på tråden Iberogast?? IBS medicin
  • karet

Inte hört talats om. Ska jag kolla upp. Haft ibs sen jag var 14.

• Pilla70
    karet skrev 2011-05-17 07:24:06 följande:
    Inte hört talats om. Ska jag kolla upp. Haft ibs sen jag var 14.
    oj vad länge. jag har bara haft diagnosen sen 2 år tillbaka men har väl haft det längre.
  • Lindis41

jag håller på nu har förbrukat en flaska är på nr två, vet inte om det har blivit bättre är ungerfär detsamma..

• LoG Bonus

Har haft IBS i 16år.. har besvär dagligen.
    Jag håller på att testa Iberogast, och tycker faktiskt att den verkar hjälpa en del... men vill inte uttala mig med säkerhet förens jag provat lite längre och sedan slutat för att se om det blir någon skillnad. Får väl återkomma om et tag.
    Min syster har oxå testat den och tycker att den hjälpte henne.
    Jag har även testat Sunvic som jag känner flera som tycker är kanonbra, men för min del gjorde den ingen märkbar verkan.
    Det är ju så individuellt vad som funkar, så det är bara att testa sig fram.

• Gittantjejen
    Pilla70 skrev 2011-05-17 07:58:38 följande:
    oj vad länge. jag har bara haft diagnosen sen 2 år tillbaka men har väl haft det längre.

******************** Vad gjordes det för undersökningar för att komma fram till att du har IBS? Har själv problem men inte gjort någon utredning.
  • tjolaflippen
    Gittantjejen skrev 2011-07-08 14:33:02 följande:
    ******************** Vad gjordes det för undersökningar för att komma fram till att du har IBS? Har själv problem men inte gjort någon utredning.
    på mig kände han lite på magen... och frågade lite frågor. Sen sa han att det var IBS.
  • Lindis41
    Gittantjejen skrev 2011-07-08 14:33:02 följande:
    jag har gjort koloskopi o gastroskopi tagit en massa prover o eftersom min mage ter sig på vissa sätt så fick jag diagnosen ibs
Svar på tråden Iberogast?? IBS medicin