• Anonym (Ångest)

Vad göra?

Vet ej hur jag ska lösa min situation. Är en kontrollmäniska o brukar ej göra saker som kan ställa till dig för mig o mina... Men nu har det hänt..

Har gift med mannen i mitt liv!!!! Haft det underbart tills jag tröffade Henne.. Han stack o la in om skilsmässa.. Inte haft kontakt med Honom på ett bra tag. Så då bestämde jag mig för att utforska o WOW säger jag bara..

Nu är Han åter i mitt liv pga barnen vi har...

Älskar båda.. trodde ej det var möjligt men är verkligen så...

Har varit kass psykiskt av detta. Hur det påverkat dem, mig o de små...

HUr ska man göra??

• Svar på tråden Vad göra?
  • rlevitte

Vet Han och Hon om varandra?
    Skulle du vilja välja båda?

Mvh,
    Richard 

• Anonym (Ångest)

Ja dem vet om varann o ja..skulle välja båda om jag kunnat.. :(

• rlevitte

Vad är det som egentligen hindrar att du väljer båda?

Mvh,
    Richard 

• Binary

Håller rätt bra med Richard där.

Känslor är komplexa med det finns inget som hindrar att man har en annan kärlekskonstellation än den gängse normen. Jag antar att en del av problematiken innefattar mannens känslor angående den andra kvinnan och det kan vara nog så svårt bara den delen.

Personligen så ser jag det som att det så att om min partner vill ha en kvinna så är det något hon vill ha som jag inte kan ge, och eftersom jag själv inte är en svartsjuk personlighet så har min partner carte blanche på den delen. Sedan att jag skulle vilja vara med är ju en annan femma, men det är inget tvång att vara det.

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Anonym (??)

men inte kan man ha båda??? Han vill ej med hon vill..vad gör man då???

• rlevitte
    Anonym (??) skrev 2011-05-30 15:47:15 följande:

men inte kan man ha båda???

Menar du rent principiellt?  Jo, varför skulle det vara omöjligt?  Öppna förhållanden/polyamori och liknande finns.
    Anonym (??) skrev 2011-05-30 15:47:15 följande:

Han vill ej med hon vill..vad gör man då???

Jadu, det är en bra fråga...  man kanske känner sig tvungen att faktiskt välja till slut...  eller så vägrar man välja och ser var det leder...  eller - ja, möjligheterna är i grunden rätt många.

Mvh,
    Richard 
  • Anonym (Ångest)

Att ha både är en önskan som får förbli en önskan.. HAN godtar ej att jag har nån annan..

• rlevitte
    Anonym (Ångest) skrev 2011-05-31 11:50:04 följande:
    Att ha både är en önskan som får förbli en önskan.. HAN godtar ej att jag har nån annan..
    Det låter som att du redan har bestämt dig, stämmer det eller vill du fortsätta den här diskussionen?

Mvh,
    Richard 
  • Anonym (Ångest)

Hmmmm... vill ju både ha kakan o äta den...

• rlevitte

Jag kan ju säga som så att jag känner igen din situation, har varit med om något rätt snarlikt ...  och såhär efteråt inser jag att valet inte bara var mellan två personer, utan även mellan att leva monoamoröst (med person A) eller leva polyamoröst (person B).  Jag valde det senare, och är rätt glad för det.

Nu vet jag ju inte så mycket om Henne, men jag får intrycket att Hon mycket väl kan leva ett öppet eller poly-förhållande, och då förmodar jag att du hamnar i ett val liknande mitt, ett som inte bara handlar om två personer, utan även ett som handlar om olika sätt att leva på...  och där handlar det nog till syvende och sist inte så himla om vad Han tycker eller vad Hon tycker, utan med om hur du vill att ditt liv ska se ut framöver, i ett större perspektiv.

Stort, det där...  välja mellan liv A och lib B, det är inte småsaker det...

Mvh,
    Richard 

• Anonym (Ångest)

Usch... ja du.. HOn vill inte leva sp heller men hon kan tänka sig finna sig i det så att säga...

• rlevitte
    Anonym (Ångest) skrev 2011-05-31 16:15:55 följande:
    Usch... ja du.. HOn vill inte leva sp heller men hon kan tänka sig finna sig i det så att säga...
    Ah, då var det lite mer invecklat...

Först så vill jag nog säga att "... men hon kan tänka sig finna sig i det..." är något som jag skulle ha ruskigt svårt att finna tillit i.  Det riskerar att bli något som skaver rejält, men som ni överser med för att, och nu gissar jag, WOW-känslan (förälskelsen?) ännu är kvar...

Men, invecklat var det ja...  för det verkar ju fortfarande finnas ett livsval för dig, mellan monoamori och öppet förhållande.  Just det valet angår till syvende och sist enbart dig.
    I valet monoamori så kommer valet att välja bort nån av dem (eller otrohet, men det vill jag verkligen inte rekommendera).
    I valet öppet förhållande/polyamori så kommer konsekvensen att Han antagligen väljer bort dig (eller ditt val att välja bort honom, om du hellre gör så), och kanske att även Hon gör det i förlängningen.

Det är rätt uppenbart att det finns flera utgångspunkter för hur man ska ta sig an det här.
    Man kan välja utgångspunkten vem man helst vill ha kvar.
    Man kan välja utgångspunkten vilket liv man egentligen vill leva. (det föredrar jag, det känns mest genuint grundat)
    Man kan välja utgångspunkten vad man tror är bäst för barnen.  (fast man ska nog ställa sig frågan vilket ansvar man lägger på dem...  "för barnens skull" är inte nödvändigtvis den bästa utgångspunkten) 

Mvh,
    Richard ( vem har sagt att man slipper välja om man tittar till icke-monogami?  *skratt* ) 
  • Anonym (Ångest)

Oj..ja... hmmmm..vet ej.. Får klura litta hehehe..

Men shiit...blir ej mätt på sex...väldigt olikt mig... Ytligt???

• rlevitte
    Anonym (Ångest) skrev 2011-05-31 22:02:49 följande:
    Men shiit...blir ej mätt på sex...väldigt olikt mig... Ytligt???
    Ytlig? Av att tycka om sex?  Nej, det tycker jag inte.

Mvh,
    Richard 
  • Anonym (Ångest)

Nä..sant..sex är underbart!!!!

Svar på tråden Vad göra?