• spaceylisie

Fiskarhedenvillan?

Jag och sambon pratar om att bygga hus och har fundrat litet på Fiskarhedenvillan (vilka är ganska stora var vi bor) och tänkte litet på just det här huset:

www.fiskarhedenvillan.se/vara_hus/Funkishus/Porfyren/

Är det ngn som vet ngt om FV? Bra? Dåliga? Ngn annan som byggt med dem? Eller ngn som låtit bli att bygga med dem? Varför? 

• Svar på tråden Fiskarhedenvillan?
  • Losan

Vi har precis vunnit budgivningen på en tomt, så om allt går som det ska skriver vi kontrakt innan veckan är slut! =)

Vi har då planerat bygga Safiren från Fiskarhedenvillan, vilka jag bara har hört gott om! Har även varit i kontakt med en av deras säljare vilket jag fick ett väldigt bra bemödande av!

/Losy

• lollsanT

Vi har byggt ett Fiskarhedenhus, dock ett av deras traditionella - Doppingen.
    Vi är nöjda med dem och trivs jättebra i vårt hus.

• jede

Vi ska bygga med Fiskarheden Leverans v 29 och kanonnöjda så här långt =)

• Losan

jede:
    Åhh.. vad skoj! =) Det är ju snart! Vilket hus blev det? Är det ändrat något eller är ni nöjda med ursprungshuset eller vad man ska säga? 

En säljare från Fiskarheden kommer och ska kika på vår tomt nästa vecka. Sen vet jag inte riktigt vad som är nästa steg efter det... spännande det här! =)

Förresten är det någon som vet om frostat glas i badrumsfönstrena är standard eller ifall det är tillval?

• jede

Vi ska bygga ett Tranan
    Har behållit planlösningen på nedre plan förutom att vi tagit bort väggen mellan kök och matrummet och mellan matrummet och vardagsrummet. Övervåningen har vi ritat om själva, bla tagit bort alla klädkammare och gjort badrummer större.
    Inte haft några som helst problen med FV så här långt. Dessutom får vi vårat hus levererat på bara 7 veckor :)
    I vårat hus är det i allafall "frostat" glas i badrummen, vet dock inte om det är det på alla modeller men det borde det ju vara.

• Losan

Oj.. ja det var snabbt! =) Var inne och kikade på Tranan.. det verkar inte alls dumt att ta bort väggarna. Planlösningen blir betydligt mer öppen då... fint! 
    Vi hade eventuellt tänkt oss göra om planlösningen litegrann. Men det är lite beroende på vad det kostar.
    Fick ni ge mycket för de ändringar ni ville ha?

• jede

Losan: Ingenting. Har en väldigt "prutglad" sambo så vi fick en massa småkostnader inbakade i huspriset. Tror annars dom tar typ 2500:- för en liten planändring. Inte alls farligt tycker jag :)

• bebisgalen

Vi bygger Spoven just nu och har bara haft lite problem med entreprenörerna men själva fiskarheden är SUPER bra.

• Sofia L

Utgå ifrån att du får vad du beställer och betalar för, varken mer eller mindre.

• Marsipanflicka

Lever tråden fortfarande? Får jag fråga vilken slutsumma ni som köpt hus hamnat på??? Vad blir månadskostnaden? Vi bor billigt nu och hade tänkt bygga ut...men är lite osäkra. Har fått höra att det är skitdyrt att bygga eget, men nu har vi flera bekanta som tagit steget, så man undrar ju lite om det kanske är värt det?

Hoppas nån kan svara.

• Baryk

Var med och byggde ett Lommen från Fiskarhedenvillan för några år sen. Vi gjorde som de flesta gör, flyttade ut väggen så att H:et blev mer som ett A. Sen flyttade vi köket också, till den del där vi flyttat ut väggen. Vi tog också bort burspråket där köket var enligt ursprungsritningen. Blev kanonbra! Det enda jag kan ångra efteråt är att vi inte flyttade ut tvättstugan (och pannan) i garaget o hade tvätt o förråd i halva garaget, då hade man kunnat ha en stor härlig hall, ev med avspolningsmöjligheter. Bra blev det, som sagt. Ändringarna betalade vi dessutom nästan inget extra för. Frostat glas i badrummet lät vi bli, vi ville kunna se ut genom fönstret. Däremot satte vi "frostfilm" på nedersta delen, för att undvika insyn.

• Emma 288

Hej alla!

Jag och min sambo planerar att bygga ett Domherrenhus, dock med annan leverantör än FH. Firman får göra stomresning men där efter tar vi och gör resten själva är tanken. Har någon erfarenhet av att bygga ett Domherrenhus? Är väldigt tacksam för tips och ideér!! =)

Mvh 

Svar på tråden Fiskarhedenvillan?