Picknick!
Kom med alla sorters recept och tips ni har för en mysig picknick nu när vi går mot sommartider! :)) Alltid roligt att testa något nytt och då är det kul att kunna gå in här och se en massa tips i en och samma tråd...
Kom med alla sorters recept och tips ni har för en mysig picknick nu när vi går mot sommartider! :)) Alltid roligt att testa något nytt och då är det kul att kunna gå in här och se en massa tips i en och samma tråd...
Kul idé med en sånhär tråd!
Jag kan börja med några tips:
- Frukter av olika slag(vindruvor, melonbitar, bigaråer, ananas, apelsin mm) elelr fruktsallad
- Ölkorvar i små bitar
- Syltlök
- Röror av olika slag
- Pastasallad med t.ex. soltorkade tomater, kyckling, kronärtskockor och annat gott
- Körsbärstomater
- Kycklingklubbor, grillad kyckling
- Potatissallad
- Ostar
- Kex
- Tomatröra(hackad tomat, lök, basilika, kryddor, olja mm)
- Ibland har vi lax som vi tillagat i ugn med färska örter och lök dagen innan
- Baguette/surdegsbröd
- Räksallad(jag brukar frysa räkorna innan och även ha i frysta ärtor då viktigt att det håller sig kallt)
- Rostbiff och annat kallskuret
Några idéer iallafall!
Kul idé med en sånhär tråd!
Jag kan börja med några tips:
- Frukter av olika slag(vindruvor, melonbitar, bigaråer, ananas, apelsin mm) elelr fruktsallad
- Ölkorvar i små bitar
- Syltlök
- Röror av olika slag
- Pastasallad med t.ex. soltorkade tomater, kyckling, kronärtskockor och annat gott
- Körsbärstomater
- Kycklingklubbor, grillad kyckling
- Potatissallad
- Ostar
- Kex
- Tomatröra(hackad tomat, lök, basilika, kryddor, olja mm)
- Ibland har vi lax som vi tillagat i ugn med färska örter och lök dagen innan
- Baguette/surdegsbröd
- Räksallad(jag brukar frysa räkorna innan och även ha i frysta ärtor då viktigt att det håller sig kallt)
- Rostbiff och annat kallskuret
Några idéer iallafall!
stora matiga mackor, tex chiabatta med brie och salami.
till de lite mindre; kalla pannkakor med olika pålägg.
Tortanobröd! Det absolut lättaste att ta med sig. Jag brukar göra mitt med ost, rökt skinka, basilika, soltorkade tomater och ibland oliver. Inget spill, och så himla gott!
Jag tipsar åter igen om mina goda Wraps. Här är en med Kyckling och en med Kräftstjärtar
Favoritar!