• YezzCorner

Är man en WT-morsa om man skiter i utseendet och gör "roliga" saker i stället?

Jag vet att begreppet White Trash har fått ett rejält fäste här på FL. Så jag blir lite nyfiken, är det så att jag, som mer eller mindre skiter i om jag har samma kläder två dagar i rad när jag ändå bara är hemma, är en WT-morsa i och med detta?
    MÅSTE man fixa sig när man inte ska någonstans? Räcker det inte med att fiffa till sig när man ska ut bland folk?? Jag tenderar att tycka att det är lite waste of time att stila till sig när bara hunden, katterna och fåglarna i skogen ser mig ändå.. (Nej jag bor inte i bushen, men jag har ändå skogen rakt utanför dörren i princip)

På något vis tycker jag att det borde vara något som var och en bestämmer själv, jag vill hellre sitta vid datorn än att rota i garderoben eller sminka mig bara för att det ska göras!
    Själv skiter jag högaktningsfullt i hur andra ser ut, det är deras bekymmer inte mitt. Så jag tycker liksom att detsamma borde gälla även mig. Att även jag får ha dagar då jag hasar runt i leggings och stor t-shirt och har flottigt hår och skitiga strumpor utan att det är någon som någon behöver förfasas över..

Men jag får ibland intrycket att om man gör så, då är man inte en bra förälder. Vad nu det har med föräldraskap att göra.. Man måste liksom vara en strålande fräsch representant för familjen i alla lägen, typ..
    ÄR det så, eller är det jag som inbillar mig?
    Http://yezzcorner.com -Hästnörd i mammaförpackning
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-17 12:40
    Här finns en bild på mig tagen under en av dessa "trashdagar" som jag tänker på..
    yezzcorner.wordpress.com/2011/05/17/sunkdagar-betyder-inte-att-man-ar-wt/
  • Svar på tråden Är man en WT-morsa om man skiter i utseendet och gör "roliga" saker i stället?
  • YezzCorner

Ovanligt tyst för att vara FL tycker jag, haha. Men ni kanske bara inte har skrivit klart ?

Http://yezzcorner.com -Hästnörd i mammaförpackning
  • dogcatbird

Men en "WT" person kan ju vara både sminkad och uppklädd, fast enligt det som just hon gillar. För kort, för urringat, trikå, långt hår blekt i olika stadier. Många från "bättre" samhällsskikt kan ju vara osminkade och ha fula kläder utan att tillhöra någon trailerpark-klass för det. 

• Umm Elias

eh du skrev detta för 7 minuter sen?

• Sömnstörd

Jag läste någon gång för länge sedan om en undersökning som gjordes på nyblivna mammor. Nu kommer jag inte ihåg vad den handlade om och det är inte så intressant. Iallafall så besökte forskaren mammorna i hemmet för intervjuer.

Summan av kardemumman var att det är normalt att snubbla på soppåsar innanför dörren och trampa på lego och att mamman bar randomiserade kläder. Däremot var en sak mycket tydlig. Då hemmet var toppfräsch och mamman öppnade färdigsminkad och fräsch var det alltid något galet. Alltid.

Begreppet WT är uppfunnet på FL i egenskap av att förtrycka andra.

• Hannah76
    YezzCorner skrev 2011-05-17 12:13:18 följande:
    Ovanligt tyst för att vara FL tycker jag, haha. Men ni kanske bara inte har skrivit klart ?
    Hahaha. Ivrig?
    Tror inte din ts kommer att skapa debatt direkt, eftersom du inte verkar veta vad wt är.
  • pokerman

Wikipedia: 
    "White trash (engelska vitt skräp) är en starkt nedsättande benämning från USA påljushyade personer med låg social status. Personer som anklagas för att vara white trash har ofta svag ekonomisk situation, låg utbildningsnivå samt ett ointresse för samhälls- och kulturfrågor.  Ett slags allmän smaklöshet brukar också förknippas med begreppet. I populärkulturen framställs white trash ofta som överviktiga, rökande personer med många barn och dålig hygien. Personer med ordnade ekonomiska och sociala förhållanden, men med en folklig och osofistikerad framtoning, är dock inte white trash i ordets egentliga bemärkelse."

... Den beskrivningen säger ganska bra vad som ses som WT 

• dogcatbird
    Sömnstörd skrev 2011-05-17 12:17:16 följande:
    Jag läste någon gång för länge sedan om en undersökning som gjordes på nyblivna mammor. Nu kommer jag inte ihåg vad den handlade om och det är inte så intressant. Iallafall så besökte forskaren mammorna i hemmet för intervjuer.

Summan av kardemumman var att det är normalt att snubbla på soppåsar innanför dörren och trampa på lego och att mamman bar randomiserade kläder. Däremot var en sak mycket tydlig. Då hemmet var toppfräsch och mamman öppnade färdigsminkad och fräsch var det alltid något galet. Alltid.

Man kan ju tycka vad som helst om att kategorisera mäniskor, men WT är INTE uppfunnet på FL. Visst måste du väl ha sett på Jerry Springer?? Är de som medverkar där som de är  för att FL vill trycka ned någon?
  • Sömnstörd
    dogcatbird skrev 2011-05-17 12:22:26 följande:
    Man kan ju tycka vad som helst om att kategorisera mäniskor, men WT är INTE uppfunnet på FL. Visst måste du väl ha sett på Jerry Springer?? Är de som medverkar där som de är  för att FL vill trycka ned någon?
    Hinter: "uppfunnet på FL" var ett begrepp och inte ett påstående.

Jag känner mycket väl till ordets ursprung men det är inte så det används på FL...
  • Hannah76
    Sömnstörd skrev 2011-05-17 12:17:16 följande:
    Inte då.
Svar på tråden Är man en WT-morsa om man skiter i utseendet och gör "roliga" saker i stället?