Ni som delar tomt med föräldrar
jag skulle behöva råd gärna från någon som delar tomt med en förälder, fast alla råd mottages med tacksamhet.
Min man och jag är studenter och bor i en hyresrätt i ett lite sämre område. Vi har längtat efter hus i flera år, men så blev min man arbetslös och började därefter plugga så nu dröjer nog husköp i några år.
Jag blir färdig med studierna nu till sommaren, men har en bebis på sex månader så jag kan inte börja jobba förren om kanske ett år ändå. Maken är inte färdig förren om tre år.
Nu hade vi funderat att flytta till ett radhus i en annan stad 40 mil bort. Området såg riktigt mysigt ut och ett radhus är ju ändå bättre än vår lägenhet.
Men igår berättade min mamma att hon var trött på att bo i sitt stora hus ensam och hon vill att vi skall överta det. På samma tomt finns ett mindre fritidshus där hon tänkte att hon skulle bo.
Nu snurrar tankarna runt. Vi har möjlighet att få ett hus (köper det senare) på en gång. Men å andra sidan kommer det att fungera att dela tomt med sin mamma? Kommer vi att gå varandra på nerverna? Jag ser fördelar med nära barnvakt och hon får bo kvar på landet ett tag till, men kommer det att fungera?
Vad hade ni gjort?