Östhammar
Hejsan!
E det någon där ute som ska ha barn som bor Östhammar eller i närheten? Eller som kanske redan har barn?
Kan ju knappast vara ensam :(....
HÖR AV ER!
Hejsan!
E det någon där ute som ska ha barn som bor Östhammar eller i närheten? Eller som kanske redan har barn?
Kan ju knappast vara ensam :(....
HÖR AV ER!
bor tyvärr inte i närheten men vill ge dig tipset att gå på föräldragrupp inför förlossningen för då får du träffa många andra blivande föräldrar i närheten. Sen efter du fått barn så rekomenderar jag babycafe på gimovårdcentral tis och tors morgon där träffar man föräldrar med barn mellan 0-1år. Gick där förrut när jag bodde i alunda.
tack för tipset men har redan gått föräldragruppen och det gav inget, det var 2 st träffar och försökte prata med de 2 som gick där men de tycktes inte vilja ha kontakt. men ska gå till öppnaförskolan här sen och så babycafét i gimo när den lille har kommit :) men alltid kul att prata med någon innan tänkte jag :)
Vad synd att föräldra gruppen inte gav något, vi var 10 par i våran och alla pratade på och vi har träffats några ggr efter.
Ja jag förstår hur du menar synd att jag inte bor närmare då.
Jag är inte så ung (29), men en tjej som gick i min föräldragrupp på BVC i Östhammar berättade att hon även gick på en "ung mamma" grupp i Gimo, så det kan ju vara en idé om du vill träffa jämnåriga. Jag tycker tyvärr inte heller att föräldragrupperna varken på MVC eller BVC gav så mycket när det gällde att knyta kontakter, jag har inte umgåtts med någon av de som var med där annat än just på själva träffarna.
Jag bor i Valö, och här på öppna förskolan finns det tyvärr bara äldre barn än min plutt (8 månader) men jag har gått dit regelbundet sen han var 2,5 månad bara för att träffa andra, och inte vara hemma hela veckorna. I Östhammar lär det ju vara fler barn i samma ålder som ditt i alla fall.
Vi umgås inte med några andra barnfamiljer som har barn i samma ålder, det kanske är jag som är osocial helt enkelt :) Men det kanske blir mer senare när barnen själva vill leka med varandra.
Insåg nu att du kanske inte alls frågade efter andra unga mammor...
hej. sorry för det sena svaret. lillskruttan hann komma och orken bara försvann :P
unga mammor eller ej spelar absolut ingen roll, mamma som mamma :)
känner eller vet varken någon som fått barn här.
Jag bor i lilla Östhammar. Har en dotter på två år så hon är ju inte så liten längre:)
Mitt tips är att gå till Öppna förskolan där brukar det alltid finnas mammor med små och stora barn. Och sen finns det ju en grupp för unga mammor. Fråga på mvc=)
Jag har barn och bor i Östhammar=)