Orsak till stora urinmängder? (kissar ofta och mycket)
Jag har varit under utredning för diverse besvär som muskel&ledvärk, yrsel och svaghetskänsla ganska många månader nu..
Man har hittat låga B12 och järnvärden som nu ska medicineras med injektioner.
Men en sak som jag tycker är märkligt som ingen kan förklara är att jag kissar så satans mycket och ofta.
Om jag försöker mig på att dricka normalt med vätska, typ 1½liter vatten under dagen så springer jag på toa minst 1 gång i timmen men ofta en gång i halvtimmen..Och det kommer inte bara droppar utan säkert 2 dl varje gång. Minst.
Om jag knappt dricker alls på dagen så kissar jag ändå var tredje timme och ganska mycket.
Och när jag dricker så är det som att det rinner rakt igenom. Efter 15-20 min är jag kissnödig.
Det är hopplöst.
Man har kollat socker och jag har inte diabetes verkar det som..
Jag har även konstiga episoder av när jag helt plötligt blir yr, illamående, svimfärdig, muskelsvag och behöver ligga ner. Sen kan det vara så ett par timmar innan jag sakta blir mer normal. Ibland kan känslan hålla i sig ett par dagar fast inte lika akut som i början..
Så jag undrar: Finns det någon annan orsak till att kissa så här mycket som läkarna kan ha missat på alla standard blodprov?