Jag är också där. Vill inte leva tillsammans med min sambo längre men kommer inte ur vårt sk förhållande. I flera år har jag försökt prata med min sambo om det, men han vägrar förstå. Jag har talat om att jag inte älskar honom längre, att jag inte kan se en fortsatt framtid tillsammans.
Till svar får jag anklagelser, glåpord och hot.
Hot om att han ska hänga sig, köra ihjäl sig, ta ifrån mig barnen, döda barnen osv......... Han tar alltid bilen efteråt och kör iväg, är borta någon eler några dagar och kommer sedan tillbaka.
Låtsas som inget sen, eller går och är helt tyst några dagar innan det vardagliga smyger sig på igen och allt blir "som vanligt" igen, tills nästa gång jag tar upp det.........
Vi har levt ihop i 15 år och har tre gemensamma barn varav två är små. Hade det inte varit för dem så hade jag tagirt min handväskja och gått. Bara lämnat allt. Nu går det inte.
Jag vet inte vad jag ska göra för att komma ifrån det här, och vid många tillfällen har jag faktiskt önskat att vi aldrig fått barnen. Det hade varit så mycket enklare då. Missörstå mig inte, jag älskar dem över allt annat!
Egentligen fattar jag inte ens varför min sambo inte vill separera. Jag är helt säker på att ha inte heller älskar mig, eller är det minsta attraherad av mig. Ibland kan jag se ur han synar mig, och jag ser nästan avsky och äckel i hans blick.
Vi rör inte varandra i onödan, jag skulle aldrig låta honom se mig avklädd och har heller ingen saknad efter ett samliv.
Det är sjukt ovärdigt att leva så här, men jag vet inte hur jag ska komma vidare.
Önskar TS lycka till, och hoppas allt går bar för dig!