jag kommer troligen en dag att skaffa en malamute. Jag är uppvuxen med husky, innan jag var stor nog att stå på en släde så fick jag åka pulka bakom dom, hehe, ska börjas i tid
tror jag var 7 år elelr nåt när jag fick min egna släde, köra 2 spann med, skit kul!
Så jag vet vad de är för hundar och vad dom kräver, huskyn alltså, men alltid varit svag för malamuten, så jag har varit sugen på en. älskar allt med att vara ute (jag älskar mina kineser, men dom är inte riktigt anpassade för mitt frilufsliv, att tillbringa heldagar ute på vintern i flera minus mm, älskar dom som sagt, och tycker dom är tok roliga, men kommer nog itne bli nå flera kineser efter dom) men de passar inte just nu. men en dag, jagh tror jag kan hantera dom, men jag är också uppvuxen med mellan 10-15 stycken!
men jag har set samma sak som du, att de är tok många som köper dom som rent sällskap att bo i en lägenhet centralt, kopplade korta promenader osv. bästa jag sett var en kvinna i högklackat med pälsjacka som fösökte rasta sin ouppfostrade (men enormt snygga) husky hane i ett lägenhetsområde på is. de gick inte så smidigt för henne kan jag säga
men de första man tänker då är ju att, ja, hunden var grymt snygg, så de var väl därför hon skaffat den troligen. Dom jag besökte sa att de alltid såg ut sådär när hon var ute med den, och hon gick bara runt huset och in igen.
(visst, dom höll ju itne stenkoll på kvinnan, men av döma av hundens kropp och hur han uppfödre sej å att dom enbart sett henne i högklackat när hon varit ute med han fick en att dra vissa slutsatser iaf)