• bananiss

Starta förlossning med hallonbladste?

Är det någon som upplevt att det startat pga hallonbladste? :) Har beställt det i alla fall, sägs ju att man i alla fall blöder mindre före och efter..

Ska även testa ricinolja (jag vet att det inte är bra om man dricker hela flaskan som de flesta gör) men ska bara ta 3 matskedar. Har funkat för alla jag pratat med i alla fall :D Kan inte vara farligare än att äta tex katrinplommon eller andra "laxerande" grejer.

Alla säger ju olika om vad som funkar, och OM det funkar att starta förlossningen eller ej.. Men vill höra lite erfarenheter ;D

Har dock några veckor kvar så jag ska inte börja än ;)

Pojke beräknad 1 Juli
  • Svar på tråden Starta förlossning med hallonbladste?
  • Banzai

Ta det varsamt med Ricinoljan börja med 1msk i taget det var vad jag blev tillsagd & max 3 händer det inget efter det så är det inte fördigt helt enkelt

• lia76

Fungerar inte till 95% skulle jag säga...
    Men den kan göra att själva förlossningen blir smidigare. Den hjälper till att förbereda livmodermuskulaturen inför förlossningen och kan på så sätt göra det lättare att föda barn.

Men det är inte hallonbladstéet i sej som startar förlossningen... Om någon dricker hallonbladsté de sista 2 månaderna och förlossningen kommer igång på BF+2 så skulle troligtvis förlossningen ha startat just vid den tidpunkten oavsett om man druckit hallonbladste eller inte... Detta är min teori iallafall...

(=
  • Makka Pakka

Fast hallonbladste har man bevisat inte startar förlossningen. Man måste dricka den från v. 35 och framåt.. öka mängden efter ett tag.. men mest för att man vill träna upp livmodern för att få effektivare värkar samt hjälpa till med läkningen efteråt. Drack själv hbt med första sen v. 35 och blev igångsatt på BF+14!!! MEN hade snabb och lätt förlossning, effektiva krystvärkar och snabb läkningstid efteråt!

Säger också som Banzai. Ta det lite lungt med ricinolja och börja med 1 msk och se vad som händer. För 3 msk är ju den rekomenderade laxeringsdosen, så det är inte lite.. och då kommer du få sitta på toaletten hela dagen.

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • bananiss

Tack för tipsen!! Jag provar väl först med en matsked, det låter rimligt :) Man förstår ju att folk får magkramper när dom heller i sig 60 eller 120 ml som jag läst om :O

Någon som testat "färdknäppen" eller vad det kallas ;D? Hur ska man göra? Haha :D

Pojke beräknad 1 Juli <3
  • Makka Pakka
    bananiss skrev 2011-05-18 14:52:10 följande:
    Tack för tipsen!! Jag provar väl först med en matsked, det låter rimligt :) Man förstår ju att folk får magkramper när dom heller i sig 60 eller 120 ml som jag läst om :O

Någon som testat "färdknäppen" eller vad det kallas ;D? Hur ska man göra? Haha :D
    Jo tjena!

Vi har aldrig slutat färdknäppa heheheh Skäms dvs vi har sex lika ofta som innan jag blev med barn så det har inte hjälpt alls! Men det är roligt att fördriva tiden med!
    ♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • bananiss
    Makka Pakka skrev 2011-05-18 15:00:12 följande:
    Jo tjena!

Vi har aldrig slutat färdknäppa heheheh Skäms dvs vi har sex lika ofta som innan jag blev med barn så det har inte hjälpt alls! Men det är roligt att fördriva tiden med!
    Hahaha!! Det här inlägget ska jag inte visa min kille ;) Då kommer han börja tjata.. "men alla andra...."
    Pojke beräknad 1 Juli <3
  • lia76

För att färdknäppen ska fungera så bör man ha sex typ 4 gånger efter varandra och killen MÅSTE komma varje gång.
    Spermiesatsen innehåller ett ämne som kan trigga igång förlossningen, men det behöver en himla massa satser i omgångar för att det ska ge verkan över huvudtaget...
    Så det är bara att hålla på som kaniner flera gånger på raken

(=
  • skyrocket

Har aldrig tidigare läst om hallonbladste och ev effekter. Finns det forskning kring detta? Hur mycket ska man dricka för att det ska underlätta förlossning och läkningen efter? Mycket intressant!

Är visserligen bara i 19+0 men kan förbereda mig lite iaf ;)

• bananiss
    skyrocket skrev 2011-05-18 15:25:29 följande:
    Har aldrig tidigare läst om hallonbladste och ev effekter. Finns det forskning kring detta? Hur mycket ska man dricka för att det ska underlätta förlossning och läkningen efter? Mycket intressant!

Är visserligen bara i 19+0 men kan förbereda mig lite iaf ;)
    Jag läste om det på någon sida där man kunde beställa det :D Googla ;D Det står att det kan minska "avslaget" också :) Det låter ju inte helt fel
    Pojke beräknad 1 Juli <3
Svar på tråden Starta förlossning med hallonbladste?