• Anonym (tråkig)

Roligare liv?

Hur får man ett roligare liv? Vad gör ni som är roligt? Vad ser ni framemot? När var du rikigt glad senast, vad gjorde du då?

• Svar på tråden Roligare liv?
  • Anonym

Man gör det man gillar? Omger sig med männsikor som ger en något, som lyfter en, som ger tillbaka?

• Anonym

Utövar min hobby. Umgås med vänner, bokar in restaurangbesök och bjuder hem vänner ofta några veckor i förväg för att försäkra mig om att det blir av och för att ha något att se fram emot. Gör spontana grejer på helgerna, sticker ut och grillar och fiskar med barnen. Ser till att njuta av vardagen, ett glas vin en ensam tisdagkväll i badkaret eller middag på restaurang med en vän en måndag.

• Anonym

Umgås med familjen, går ut och äter, går på krogen, umgås med vänner, tränar, inreder, målar möbler, går på auktion och loppis, planerar roliga saker att se fram emot, ser till att göra det jag vill, för det kan vara försent sen, tar bort det i mitt liv jag inte vill ha där, arbetar för att få det ja vill ha.

• Anonym (tråkig)

Tack för alla fina svar.

Jag vet inte vad jag gillar att göra, förr gillade jag att fotografera, baka men har tappat intresset för det. Jag måste hitta på något nytt, men vad?

Letar efter en sån person som lyfter en, som ger tillbaka. Finns de?

Bjuder hem vänner gör jag men man vill ju också bli bjuden och inte bara bjuda och bjuda.

"ser till att göra det jag vill, för det kan vara försent sen, tar bort det i mitt liv jag inte vill ha där, arbetar för att få det ja vill ha." Det var bra skrivit det. Det är något jag borde göra.

Jag borde flytta men vart och kommer jag att få det bättre där? Det är inte lätt.

• Anonym (inspiration)

Låter som att du behöver bli inspirerad för att hitta din grej och komma på vad du vill göra som är kul. Sök inspiration på olika sätt, se olika filmer, läs tidningar och böcker, läs bloggar. Bli inspirerad av andra människor och så kanske du kan hitta någon som gör något som du känner "det där vill jag också göra".
    Har själv varit i samma sits men sen jag började testa olika saker så har det rullat på sen...
    Gillar också att baka t.ex. men hade tappat suget. Men köpte en bakbok och började följa recept där. Sen blev det roligare och nu bakar jag oftare och tycker att det är kul = )

• Anonym (tråkig)

En tråkig dag, inga planer, ingen att åka och träffa och kommer inte på något roligt att göra, bara laga mat, städa, ut och gå,  tvätta kläder och sånt.

• Anonym (inspiration)

Hm tycker själv att såna dagar rätt sköna men om du inte vill ha det så måste du ju göra något åt det. Du kommer intef få en fullspäckad agenda med roliga och spännande aktiviteter om du inte aktivt jobbar lite för det.
    Gå och träna? Ut och jogga? Kan vara mer givande än att bara promenera, då tar du ut dig själv lite mer och får dessutom mer energi.  

Om du hade en vän som sa att han/hon var så uttråkad och inte visste vad man kan göra , vad skulle du ge han/henne för råd om att göra då?

Svar på tråden Roligare liv?