• En Åsa

Någon som har testat Linas matkasse? Eller annan matkasse?

Vi funderar på att prova på hemlevererad matkasse, lutar mot Linas matkasse. Någon som har provat? Nöjda?

• Svar på tråden Någon som har testat Linas matkasse? Eller annan matkasse?
  • En Åsa
    tideloo skrev 2011-05-18 17:21:53 följande:
    Linas matkasse är jättebra tycker vi!
    Va bra! Vi är två vuxna och en snart 3-åring och har tänkt oss att det ska bli en matlåda också eftersom det är 4 portioner. Låter det rimligt? Har ni det varje vecka?
  • Millicent

Aha. Vad är det som får dig att luta mot Linas matkasse? *nyfiken i en strut* Själv lutar jag mer åt Middagsfrid men har verkligen inte bestämt mig.

• En Åsa
    Millicent skrev 2011-05-18 17:38:54 följande:
    Aha. Vad är det som får dig att luta mot Linas matkasse? *nyfiken i en strut* Själv lutar jag mer åt Middagsfrid men har verkligen inte bestämt mig.
    Åh, jag vet inte varför vi lutar mot den. Den första vi tänkte på bara tror jag varför lutar du mot middagsfrid?
  • Millicent

Haha! För att det verkar vara mycket grönsaker, för att hon som är ansvarig anstränger sig för att hitta produkter som är så fria från tillsatser som möjligt och för att jag smakat mat som är lagad från deras recept. Sen vet jag att Linas matkasse bara kan leverera udda veckor här där jag bor och eftersom mina barn är hos sin pappa just udda helger så passar det inte så bra. Jag vill ju ha maten de veckor barnen är här som mest.  

• Tiro

Jag har Linas matkasse och är nöjd. Har haft den i tre månader. Vi är en familj på två vuxna och en snart 4-åring. Det blir mat över som jag tar med mig som en matlåda. Goda och varierande recept.

• En Åsa
    Millicent skrev 2011-05-18 17:52:55 följande:
    Haha! För att det verkar vara mycket grönsaker, för att hon som är ansvarig anstränger sig för att hitta produkter som är så fria från tillsatser som möjligt och för att jag smakat mat som är lagad från deras recept. Sen vet jag att Linas matkasse bara kan leverera udda veckor här där jag bor och eftersom mina barn är hos sin pappa just udda helger så passar det inte så bra. Jag vill ju ha maten de veckor barnen är här som mest.  
    Det låter ju väldigt bra förstås! är kasnke inte så stor skillnad att det spelar roll egentligen. Förutom för dig då när det inte passar med udda veckor.
    Tiro skrev 2011-05-18 17:55:05 följande:
    Jag har Linas matkasse och är nöjd. Har haft den i tre månader. Vi är en familj på två vuxna och en snart 4-åring. Det blir mat över som jag tar med mig som en matlåda. Goda och varierande recept.
    Det låter ju jättebra!
  • ninnione

vi har inte varit nöjd med linas, gillade inte rätterna speciellt o fick mycket varor med kort datum som hann gå ut innan veckan var slut (alltså inte fisken då som har kort)

rekomenderar istället tastelines, den var vi supernöjd med även om de var ltie dyrare, men de kändes som de var mer rejäla råvaror till den.

• James007
    Millicent skrev 2011-05-18 17:52:55 följande:
    Om du vill ha få tillsatser, miljötänk, leverans varje var / varannan / valfri vecka och du gillar god mat, så borde du ju kolla på Ecoviva. De har vunnit priser för sin mat och varit nominerade till priser för miljötänk. De är lite dyrare än de andra som ni nämnar, men det tycker jag är värd det.

Annars är ett bra trick att helt enkelt testa de olika. Nästan samtliga har ju sänkt pris på första kassen.

www.ecoviva.se
  • En Åsa
    ninnione skrev 2011-05-19 21:18:46 följande:

vi har inte varit nöjd med linas, gillade inte rätterna speciellt o fick mycket varor med kort datum som hann gå ut innan veckan var slut (alltså inte fisken då som har kort)

rekomenderar istället tastelines, den var vi supernöjd med även om de var ltie dyrare, men de kändes som de var mer rejäla råvaror till den.

Tur att det inte blev Linas matkasse! Vi bestämde oss tillslut för Middagsfrid, har dock inte beställt än men snart så.
  • kanpai

Enligt jämförelsen nedan har Middagsfrid högre andel ekologiska råvaror än Linas matkasse, vilket kanske spelar roll om man har småbarn. Hos middagsfrid kan man dessutom välja att ha antingen 3- eller 5-dagarskasse.

www.jämför.net/Matkasse-med-hemleverans 

• Thotis90

Vi har provat Linas matkasse och CityGross matkasse. Vi var väldigt nöjda med den förstnämnda och väldigt missnöjda med den sistnämnda.

Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
Svar på tråden Någon som har testat Linas matkasse? Eller annan matkasse?